Jubileum

S.V. Honselersdijk bestaat 50 jaar

Jubileum SV Honselersdijk

Sport Vereniging Honselersdijk werd op 6 mei 1964 opgericht. Op 6 mei 2014 bestaat de club dan ook 50 jaar. Tijdens de Nieuwjaarsreceptie (januari 2014) onthulde de Jubileumcommissie het jubileumlogo.

Het eerste seizoen werd met 3 senioren- en 2 jeugdelftallen op één veld en zonder kleedkamers en kantine rondom gevoetbald. In april 1965 werd de eerste sportaccommodatie ‘Het Kasteel’ aan de Johan van Oldebarneveldstraat (de huidige locatie van TennisClub (TC) Honselersdijk) in gebruik genomen. Verdere hoogtepunten in het bestaan van de voetbalclub zijn de verhuizing naar de huidige locatie ‘De Strijphorst’ (november 1979), de inschrijving van het 1000e lid Pieter Lindhout (1982), de opwaardering van De Strijphorst (i.v.m. uitbreidingsplannen FloraHolland) met o.a. de bouw van de Sosefhal (1986), de bouw van een overdekte tribune (1996), het in gebruik nemen van het eerste kunstgrasveld (1999), de uitbreiding van het clubgebouw op De Strijphorst met meer kleedkamers (augustus 2001), de aanstelling van een directeur bedrijfsbeheer (2003), de renovatie/uitbreiding van De Strijphorst met o.a. 2 rubberingestrooide kunstgrasvelden en verlichting op alle velden (zomer 2005), en de aanbouw van extra kleedkamers (augustus 2010). Tussendoor werden twee jubilea gevierd, waarover twee uitgaven verschenen, een jubileumboek over 25 en 40 jaar S.V. Honselersdijk. Op het sportieve vlak bereikte het eerste elftal in 1996 de tweede klasse, waarin het tot 2007 onafgebroken in bleef uitkomen.

Donderdag 9 januari 2014 tijdens de nieuwjaarsborrel presenteerde de Jubileumcommissie, bestaande uit Paul der Valk, Remy Brand, Rick Post, Ab van Dijk, Paul Groenewegen en Hugo van Velden, zich en werd de aftrap gegeven voor het feestelijke jubileumjaar. Ook presenteerde de Jubileumcommissie het jubileumlogo. Zaterdag 17 mei staat de gehele dag in het teken van de viering van 50 jaar S.V. Honselersdijk. Voor de complete jeugd, alle senioren en voor de vele clubvrijwilligers wordt van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat een volledig jubileumprogramma samengesteld. Over de inhoud van het programma deed de Jubileumcommissie geen uitspraak. Dat blijft voorlopig een verrassing.

Sosef & v/d Knaap