Vooruitblik S1 - Westlandia 1
vrijdag 14 maart 2014

Morgen de kraker op de Strijphorst in de derde klasse C. S.V. Honselersdijk (nr. 2) ontvangt Westlandia (nr. 1). Beide teams zullen naar wij denken wel gaan meedoen in de nacompetitie en dus strijden ze nu met nog enkele teams om het kampioenschap. De opwarmer begint al om 11:30 uur wanneer de tweede teams van beide verenigingen het tegen elkaar gaan opnemen.

Westlandia is nog het enige team dat nog niet verloren heeft in deze competitie tot nu toe. Het heeft bovendien al 85 keer geschoord dit seizoen. De 3 gelijke spelen werden allemaal buitenshuis behaald.

S.V. Honselersdijk heeft thuis op 1 wedstrijd na, alles gewonnen. Bovendien werden de laatste 10 wedstrijden in winst omgezet. Het verschil in verliespunten is slechts 3, maar toch zal S.V. Honselersdijk denken wij moeten winnen om kans op de titel te houden.

In competitieverband speelden beide teams op De Strijphorst al enkele keren tegen elkaar. Hier de resultaten:
10-11-2012: 2-1
04-09-2010: 2-2
10-04-2010: 3-0

Er is nogal wat media aandacht voor deze wedstrijd. Voorbeschouwingen kunt u ook lezen op:
- westlandsvoetbal.blogspot.nl
- www.hethaagsamateurvoetbal.nl
- www.rkvv-westlandia.nl
- www.wos.nl/sport

Onze burgemeester Sjaak van der Tak heeft zelfs gevraagd om voor WOS-radio verslag te mogen doen van deze wedstrijd en ook wethouder Mohamed el Mokaddem (o.a. verantwoordelijk voor sport in het Westland) laat via zijn twitter weten, dat hij aanwezig is op de Strijphorst. Naast WOS-radio en -TV zullen ook diverse kranten verslag gaan doen van deze wedstrijd.

Veel plezier gewenst!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek