Honselersdijk terechte winnaar
zondag 11 november 2012

Vandaag op de Strijphorst de eerste thuisderby van het seizoen en wel tegen Westlandia die deze week zijn 90 jarige jubileum viert. Deze wedstrijd leeft bij de spelers en heeft derhalve ook nog een speciaal tintje omdat een aantal spelers van S.V.Honselersdijk verleden jaar nog voor Westlandia uitkwamen en ook trainer Piet zijn sporen daar heeft gezet.

Eerste helft
Op een druilige sportpark de Strijphorst was het de eerste helft genieten geblazen. S.V.Honselersdijk had wat goed te maken tegenover het thuispubliek na de smadelijke nederlaag vorige week tegen Quick Steps en om ook niet verder af te zakken in de ranglijst, moest er vandaag gewonnen worden.

Toch was de eerste kans voor Westlandia. Zwak uitverdedigen aan Dijkse kant bracht na 4e minuut 2 Westlandianen alleen voor keeper Martijn maar gelukkig hield Martijn zijn hoofd koel en bracht redding. Hierna was het S.V.Honselersdijk wat de klok sloeg. Westlandia kwam niet meer in het spel voor en hield het alleen bij verdedigen. De Dijk kon rustig zijn spelletje spelen. De ballen werden van achteruit goed in gekaatst en zo kwam de ene na de andere mooie aanval. Een voorsprong voor S.V.Honselersdijk leek een kwestie van tijd maar dat is al weken zo. In de 9e minuut de eerste serieuze kans. Azzedine mocht op links op randje buitenspel door gaan van de goed leidende scheidsrechter van Hul. Op de achterlijn kapte hij zijn directe tegenstander uit en haalde goed uit. De keeper van Westlandia stond goed opgesteld. De thuisploeg bleef druk zetten en Westlandia moest ver terug op eigen helft. Na een kwartier een mooie aanval via vele schijven maar deze kon net niet afgerond worden door de opkomende Rico. Tien minuten later was het Joost die net buiten de 16 meter werd neergelegd. De vrije trap van Ralph werd weggewerkt door de Westlandiaanse verdediging maar de bal kwam net buiten het strafschopgebied terecht bij Joost. Joost haalde in een keer uit en de bal belande buiten bereik van de keeper van Westlandia op de paal.

Zo waren er plenty mogelijkheden om op voorsprong te komen. Toch was het ook oppassen geblazen voor de uitvallen van Westlandia. Omdat beide ploegen last hadden van het gladde veld en spelers uitgleden ontstonden er gevaarlijke situaties. Na een half uur een foutje in de verdediging van Westlandia. De keeper kwam zijn doel uit terwijl dit niet nodig was. De verdediging schrok hiervan en de bal werd door niemand geraakt. Leon wist hier bijna van te profiteren maar ook de goed meegelopen middenvelder van Westlandia wist met een sliding een doelpunt te voorkomen. Dit werd allemaal een beetje te veel voor Westlandia en het spel werd wat harder. Jeroen was hier bijna de dupe van. Een forse overtreding op de enkels van Jeroen was de kleur geel wel op zijn plaats geweest, maar de scheidsrechter hield vandaag de kaarten in zijn zak. De laatste 5 minuten van de eerste helft nog een ideale kans voor Joost. Was het eerst een schot van Leon dat knap gehouden werd door de keeper en de rebound was voor Joost waarbij de rechterhoek van het doel helemaal vrij lag maar hij mikte net naast de paal.

Tweede helft
De thee smaakte schijnbaar goed in de rust. De tweede helft begon uitermate goed. Binnen 10 minuten zat S.V.Honselersdijk op rozen. De ontketende beginfase leidde direct tot 2 doelpunten. Het eerste doelpunt van de Dijk in de 52e minuut ging een mooie aanval vooraf. De aanval begon bij Jeroen die hem in de loop mee gaf aan Leon. Leon op zijn beurd, bediende de op links opkomende Azzedine. Azzedine omspeelde zijn directe tegenstander en bij de achterlijn legde hij de bal breed bij de 2e paal aanstormende Joost, die had de bal voor het intikken, 1-0.

Een hele opluchting voor de hardwerkende Honselse ploeg. Een paar minuten later was het weer raak. Aan de basis zat Marcel. Hij onderschepte eenvoudig een aanval van Westlandia en zag Leon van achter zijn tegenstander vertrekken. De bal werd precies op tijd gegeven en Leon kon alleen richting Westlandia doel afgaan. De keeper probeerde door uit zijn doel te komen zijn doel te verkleinen maar Leon zag nog een klein gaatje en scoorde de verdiende 2-0. Dit was het sein voor Westlandia trainer Patrick Fieret om wat om te zetten en bracht een extra lange spits in.

Nu was het de beurt aan Westlandia. Echt fraai ging het allemaal niet. Constant werd de lange bal gehanteerd om de lange spitsen in stelling te brengen. De jonge Honselse ploeg moest massaal terug maar verdedigend ging het vandaag goed af. In de 68e minuut kreeg Westlandia een aardige kans na een uitglijder van Rico op het gladde veld. Keeper Martijn stond goed opgesteld en wist het schot te keren. Even later moest Martijn zijn lengte in de strijd gooien om een schot uit de kruising te halen. Westlandia ging risico’s nemen en dat gaf aan de andere kant ook weer mogelijkheden voor de Dijk. Door goed storen van Leon op de laatste man van Westlandia had hij de 3-0 op zijn schoen. Alleen voor de keeper probeerde hij te lobben echter dat mislukte. In de 78e minuut zag Westlandia toch een gaatje in de Honselse verdediging en Barry Bronswijk knalde namens Westlandia raak, 2-1. De laatste 10 minuten werd er niets meer weggegeven en had S.V.Honselersdijk zelfs nog verder afstand kunnen nemen. Westlandia liet gaten vallen en daar had de Dijk beter gebruik van moeten maken. Na het laatste fluitsignaal een dolblije Dijkse ploeg en mooi cadeau voor de vandaag (11-11) jarige trainer Piet.

Volgende week thuis weer een derby en wel tegen de Maasdijk. Een ploeg die volgens velen te laag op de ranglijst staat. Afgelopen zaterdag wel een knappe winst van 3-2 op Cion in de laatste seconden van de wedstrijd !!!!!!

Opstelling
Martijn van de Hoek, Rico Kok, Marcel Bruggeling, Ralph Heskes, Roy van den Berg (-82 Roel van Meurs), Said Ouladsaid, Leon de Brabander (A), Loek Grootscholten, Jeroen Vogels, Azzedine El Khalifi, Joost Zandvliet (-85 Mike Mast)

Prins Group