Vrijwilligers

Samenwerken voor een gemeenschappelijk doel bij Sportvereniging Honselersdijk

Als vereniging zijn we trots op de inzet van onze leden, ouders en andere betrokkenen bij Sportvereniging Honselersdijk. Samen zetten we ons in voor ons gezamenlijke doel, namelijk voetballen. Er komt meer bij kijken dan alleen op zaterdag een “balletje trappen”, denk hierbij aan; Het clubgebouw openen, ballen oppompen, velden en kleedkamers indelen, materialen checken, hapjes en drankjes verkopen, fluiten, vlaggen, coachen, trainen… Het is slechts een greep uit de vele taken die bij een voetbalvereniging komen kijken.

Zonder vrijwilligers kan onze vereniging niet bestaan, daarom is het voor ons als vereniging van groot belang dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt door middel van vrijwilligerswerk. Vele handen maken licht werk!

Verschillende vrijwilligerstaken bij Sportvereniging Honselersdijk

Wat kun je dan zoal doen? Denk aan een kantinedienst achter de bar of in de keuken, leider of trainer van het team van je zoon of dochter, gastvrouw of gastheer op zaterdag, EHBO, scheidsrechter bij een van de jeugdteams, enzovoorts. Voor veel van deze vrijwilligersfuncties geldt dat je per toerbeurt wordt ingeroosterd en het slechts eens in de zoveel weken een paar uurtjes van je tijd kost.

Vrijwilligerswerk is niet alleen hard noodzakelijk, maar ook heel erg leuk. Je leert meer mensen binnen de vereniging kennen en het verstevigt de betrokkenheid met de vereniging en tussen de leden onderling. Samen maken we Sportvereniging Honselersdijk tot de mooie vereniging die het is en dat geeft een goed gevoel.

Rijbeurt, wastas en teamtaken

Bij onze vereniging is het belangrijk dat alles goed geregeld is voor het voetballen van onze jeugdteams. We hebben daarom een rooster gemaakt waarin staat wie wanneer verantwoordelijk is voor het rijden naar uitwedstrijden, de wastas, de limonade in de pauze en eventuele andere taken binnen het team. Zo kunnen de kinderen zonder problemen trainen en wedstrijden spelen. Wanneer je ingeroosterd staat voor een bepaalde taak, verwachten we dat je deze taak ook uitvoert. Mocht het voorkomen dat je onverhoopt niet kunt, dan vragen we je zelf voor vervanging te zorgen of te ruilen met een andere ouder.

Bardienst draaien bij sportvereniging Honselersdijk: samen verantwoordelijk voor de barbezetting

Bij sportvereniging Honselersdijk spreken we liever niet van 'verplichte bardiensten', maar van 'samen verantwoordelijk voor de barbezetting'. Als vereniging moeten we immers samenwerken om onze doelstellingen te behalen, waaronder het aanbieden van lekkers in de kantine.

Elke ouder of speler draait gedurende het seizoen een aantal keer bardienst. Voor de start van het seizoen wordt er door de barcoördinatoren een rooster gemaakt, zodat iedereen ruim van tevoren weet wanneer hij of zij aan de beurt is. Zo is er ook genoeg tijd om te ruilen wanneer je niet kunt. Het is niet meer acceptabel om zonder excuses af te melden of simpelweg niet te komen opdagen.
Maak je geen zorgen wanneer je geen ervaring hebt achter de bar. Je draait samen met ouders die al eerder bardienst hebben gedraaid of de barcoördinator zal je helpen bij het opstarten.

Op deze website, bij het onderdeel ‘Vrijwilligers – Bardienst’ vind je de planning van het lopende seizoen. Bekijk wanneer je aan de beurt bent en zorg dat je er op tijd bent.
Het is mogelijk om te ruilen, stuur in dat geval een e-mail naar de coördinator, zodat het rooster op de website aangepast kan worden: barcoördinatoren@svhonselersdijk.nl

Laten we samen verantwoordelijk zijn voor het goed laten werken van onze vereniging, zodat we met elkaar kunnen genieten van het voetbalplezier van onze leden.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek