S.V. Honselersdijk JO19-1 toont goed voetbal tegen VV WIK O23
vrijdag 19 augustus 2022

Voor de equipe van het trainers trio Sven de Bruijn, Richard Zwinkels en hoofdtrainer Roy Jansen is de kop eraf. Afgelopen dinsdagavond werd de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen 2022-2023 afgewerkt tegen VV WIK O23 welke eindigde in een 3-3- gelijkspel.

De voorbereiding begon op zaterdag 6 augustus met een ochtendtraining en een gezamenlijke lunch met de Senioren Selectie. Met een zomerschema, opgesteld door conditie- en hersteltrainer Sjaak Brunt, tot de beschikking werden de spelers fit aan de start verwacht. Op donderdagavond 11 augustus werd door Sjaak zelf de proef op de som genomen door de aanwezige 20 spelers van de uit 26 spelers bestaande JO19 selectie te onderheven aan een conditietest. Na een gewicht en vetpercentage meting en voorzien van een hartslagmeter, werkte de groep op 6 uitstappers na, de volledige test af. Fitheid is een belangrijke factor. Een spelers die fit is kan zich volledig focussen op het voetbal en optimaal van het voetbal genieten. Bovendien is een goede conditie een vereiste voor de speelwijze die wij bij S.V. Honselersdijk willen zien. Een schone taak voor hoofdtrainer Roy Jansen met zijn assistenten om dit erin te slijpen en onze jeugdspelers zo goed mogelijk voor te bereiden op het Senioren voetbal.

Met 14 spelers werd er afgereisd naar het sportpark van VV WIK aan de Mr P.D. Fortuynweg in Den Haag. Na een onwennig begin werden de oranjehemden wakkergeschud. Door een foute afstemming in het drukzetten kwam de ploeg in de 5de minuut op een 1-0 achterstand. Hierop volgde een periode van 50 minuten met goed en verzorgd voetbal leidend tot kansen en doelpunten. Het vlaggenschip bij de jeugd van S.V. Honselersdijk liet zien kort combinatie spel te beheersen en VV WIK onder druk te houden op hun eigen helft. In de 25ste minuut verzorgde de uitstekend spelende aanvoerder Luca van Zanten een assist op Winston van Luijk, die de gelijkmaker scoorde. Diezelfde Winston van Luijk gaf in de 40ste minuut de assist op nieuwkomer Matt van Os die de 1-2 op het scorebord noteerde. Dit was tevens de ruststand, ondanks dit ook zomaar 1-3 of 1-4 had kunnen zijn.

De tweede helft begon met het zelfde spelbeeld waarbij in de 55ste minuut door goed druk zetten van Wesley Guttenberg de bal bij spits Bas van Elswijk belandde en beheerst de 1-3 binnenschoot. Hierna drukte de volwassenere Hofstad bewoners meer hun stempel op de wedstrijd. De tank raakte langzaamaan leeg bij de Honselersdijkers, wat het drukzetten vermoeizaamden. Ook aan de bal werd het slordiger met snel balverlies tot gevolg. VV WIK kreeg de ruimte om de bal achter de verdediging te leggen en hun rappe en behendige aanvallers aan het werk te zetten. Een lastige periode volgde waarin VV WIK in de 75ste minuut de uiteindelijk eindstand bepaalde op 3-3.

Trainer Roy Jansen toonde zich na de wedstrijd tevreden en had zijn ploeg een overwinning gegund na het vertoonde spel. Kortom een nuttige wedstrijd met positieve aanknopingspunten om in deze voorbereiding uit te bouwen.

Mark Zwinkels, Kay Gardien, Björnn van Holstein, Kjell van der Ende (-45 Thijs Verkade), Justin van Luijk (-45 Wesley Guttenberg), Luca van Zanten (A), Matt van Os (-45 Dion van Adrichem), Romea Kolmüs, Winston van Luijk, Bas van Elswijk (-60 Matt van Os), Yazan Orabi (-85 Justin van Luijk)

Tekst: Marcel Bruggeling

Zoomin'