Marcel Bruggeling neemt geweldig afscheid
maandag 22 augustus 2022

Met een wedstrijd tussen 2 gelegenheidsteams van S.V. Honselersdijk en Westlandia nam Marcel Bruggeling (33) afgelopen vrijdag afscheid van de actieve voetbalsport. De wedstrijd tussen de 2 clubs waar hij voor speelde; eindigde in 3-3. Beide teams bestonden uit spelers met wie Bruggeling samenspeelde.

De enige die de wedstrijd won was Marcel Bruggeling zelf, want voor rust speelde hij met Westlandia mee. Op dat moment leidde de Naaldwijkers met 0-1. Na rust speelde Bruggeling met S.V. Honselersdijk mee, dat de 2e helft met 3-2 won, waardoor de eindstand 3-3 werd. En zo hoort het ook! Bruggeling scoorde 1-2 de aansluitingstreffer uit een strafschop, waarna hij spontaan door beide elftallen werd gefeliciteerd met zijn doelpunt. Aan het einde van de 2x 30 minuten durende wedstrijd kreeg Bruggeling een meer dan verdiende applauswissel. Hij werd vervangen door Max van der Kraan, die momenteel op de positie centraal achterin speelt waar Bruggeling voorheen op speelde. Een symbolisch gebaar van de nestor die het stokje overdraagt aan de junior. Omdat opnieuw een staande receptie in het veld ontstond, waarbij Bruggeling alle spelers en stafleden van beide teams hem de hand wilden schudden, hervatte scheidsrechter Stanley van Lith het spel dit keer niet meer.

Door clubvoorzitter Erwin van der Mark kreeg Bruggeling, die vorig seizoen al werd gehuldigd voor 250 wedstrijden in het eerste elftal, de bij het afscheid horende spiegel en een ingelijst shirt (inclusief aanvoerdersband!) uitgereikt. Ook tweede elftalspeler Marcel Duijvestijn nam afscheid van selectievoetbal. De afscheidswedstrijd was dus ook een beetje voor hem, waardoor beide afzwaaiers M& M ook nog samen op de foto gingen. Bruggeling betrok zijn gezin en familie bij de huldebetuigingen en ging ook met hen op de foto. Het bleef nog lang gezellig op de Strijphorst tijdens de nazit.

Verslag & foto's: Alexander Wagener

Condubouw