Nick van der Kraan nieuwe hoofdtrainer JO13
donderdag 20 mei 2021

De TC van S.V. Honselersdijk heeft voor het seizoen 2021/2022 een nieuw trio aan trainers vastgelegd voor de JO13. Samen met assistenten Quinten van der Helm en Nick Duijvestijn zal hoofdtrainer Nick van der Kraan verantwoordelijk zijn voor de talenten van de JO13.

Opnieuw zullen er echte Honselse trainers voor de groep staan bij een jeugdafdeling van S.V. Honselersdijk. Alle drie de trainers zijn, naast dat zij zelf bij onze club voetballen, al jarenlang actief als jeugdtrainer bij de vereniging. Hiermee zullen de jeugdspelers van de JO13 bekende gezichten voor de groep krijgen, wat hopelijk gepaard gaat met een hoop voetbalplezier en wellicht ook sportieve hoogtepunten.

Namens de club willen we Nick van der Kraan, Quinten van der Helm en Nick Duijvestijn veel succes en (voetbal)plezier toewensen bij de JO13. We hopen gezamenlijk veel mooie, sportieve hoogtepunten met elkaar te mogen bereiken!

Hoewel het trio bij nagenoeg iedereen binnen onze club bekend is, stellen Nick, Quinten en Nick zich hieronder toch nog graag voor aan alle leden, vrijwilligers, sponsoren en supporters van S.V. Honselersdijk.

Nick van der Kraan
Ik ben Nick van der Kraan, 20 jaar en al 8 seizoenen actief als trainer bij sv Honselersdijk. Hier ben ik begonnen als trainer van de JO9-6, om vervolgens door te groeien tot hoofdtrainer van de JO11. Dit heb ik de afgelopen twee seizoenen met veel plezier gedaan, omdat het een lichting is waarbij de technische ontwikkeling van de kinderen voorop staat.

Gezien de stappen die ik heb gemaakt als trainer denk ik dat de stap naar hoofdtrainer van de JO13 op een goed moment komt en ik kijk er dan ook naar uit om hier aan de slag te gaan! Naast het feit dat de technische ontwikkeling in deze leeftijdscategorie nog altijd zeer belangrijk is, krijgen de kinderen in deze groep ook voor het eerst te maken met het grote veld. Ik verheug me erop om deze overgang voor hen zo goed mogelijk te laten verlopen. Dit zal voor mijzelf ook nog wennen zijn, aangezien ik nog niet eerder trainer ben geweest van een team op het grote veld.

Verder kijk ik ernaar uit om weer eens een heel seizoen te kunnen volmaken. Hierbij zal ik twee keer per week geassisteerd worden door Quinten van der Helm en één keer per week door Nick Duijvestijn. Beide zijn geen onbekenden voor mij, wat de samenwerking komend jaar alleen maar sterker zal maken. Quinten is de afgelopen twee jaar keeperstrainer geweest bij de JO11 en samen met Nick heb ik de afgelopen twee jaar de JO11 getraind. Hierdoor kunnen wij elkaar als staf goed aanvullen en kennen wij ook de spelers al goed, wat hun overgang naar het grote veld alleen maar kan helpen in mijn ogen. Ik verheug me er dan ook zeer op om het komende seizoen weer van start te kunnen gaan!

Quinten van der Helm
Twee jaar geleden ben ik begonnen als keeperstrainer van JO13 en JO11. Zelf was ik altijd erg blij met de keeperstraining en daarom was de keuze om keeperstraining te geven snel gemaakt.

Ik heb het altijd leuk gevonden om twee keer per week met de keepers van de club aan de slag te gaan. Toch heb ik altijd de ambitie gehad om ook een team training te geven. Daarom kijk ik uit naar volgend seizoen, waar ik Nick van der Kraan ga assisteren bij de JO13-1.

Deze leeftijdscategorie maakt voor het eerst kennis met een groot veld, waarbij andere elementen van het voetbal ineens aan bod komen. Tactiek en nieuwe regels, zoals buitenspel, zullen veel veranderen, maar ik weet zeker dat de spelers dit aan kunnen! Het belooft in ieder geval een leuk seizoen te worden!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek