Afscheid van Frank van Zijl en afzwaaiende selectiespelers
woensdag 26 mei 2021

Vorige week vond de laatste training van de senioren selectie plaats waarbij Frank van Zijl de groep onder zijn hoede nam. Zoals eerder aangekondigd, verlaat Frank na 10 jaar trainerschap de senioren selectie van S.V. Honselersdijk. Aangezien de 10 achtereenvolgende jaren een unicum zijn binnen het trainersvak, kon de club dit moment niet voorbij laten gaan.

Na afloop van de training nam voorzitter Erik Sosef het woord namens het bestuur van S.V. Honselersdijk om Frank hoogstpersoonlijk in het spreekwoordelijke zonnetje te zetten. Hierbij werd stilgestaan bij de vele sportieve successen die de selectie samen met Frank heeft mogen beleven. De dubbele promotie van de 3e naar de 1e klasse is het absolute hoogtepunt geweest in de trainersloopbaan van Frank bij S.V. Honselersdijk, iets waar wij als vereniging zijnde ook zeer trots op terugkijken.

Afzwaaiende spelers
Naast trainer Frank van Zijl werd er ook afscheid genomen van diverse spelers, die helaas hebben besloten om de selectie door uiteenlopende redenen te verlaten. Volgend seizoen zijn helaas Leon de Brabander, Rico Kok, Robbin Wesstein, Branco Kok, Stijn van Beek en Youri Bakker niet meer actief binnen de senioren selectie van S.V. Honselersdijk.

Vanaf deze week wordt er door de senioren selectie getraind met de voorlopige selectie van seizoen 2021/2022, waardoor André Lourens en 'nieuwe' trainer Jasper Steringa alvast een goed beeld kunnen krijgen van de spelersgroep van volgend seizoen.

We willen Frank van Zijl en de vertrekkende spelers nogmaals bedanken voor de jarenlange inzet voor onze club. In het begin van het nieuwe seizoen hopen we dat de coronamaatregelen het toelaten om jullie een gepast afscheid te geven, want één ding is duidelijk: dat is dikverdiend.

Sosef & v/d Knaap