Vanaf de bijvelden: alleen S3 en S4 weten te winnen in doelpuntrijk weekend
donderdag 1 oktober 2020

Ook deze week heeft de webredactie een rondje langs de bijvelden gemaakt. Waar we vorige week nog de wedstrijdverslagen van ons 3e en 7e elftal uitlichtten, houden we het deze week iets globaler. Reden hiervoor is onder meer dat deze beide elftallen wederom de enige zijn met een wedstrijdverslag van afgelopen weekend. Geeft ons wel de kans om even stil te staan bij de resultaten van alle lagere senioren (van S3 t/m S12).

Allereerst kan worden gemeld dat niet alle elftallen in actie kwamen dit weekend. Zo stond er voor S6 en S9 geen wedstrijd op het programma en werden de wedstrijden van S5 (de kraker tegen Westlandia 5) en S10 (uit tegen het altijd lastige FC 's-Gravenzande 16) afgelast. Dit heeft vermoedelijk te maken gehad met de hevige regenval van de zaterdagochtend.

Waar er in de ochtend vooral veel water viel, regende het in de middag juist doelpunten. In de 6 wedstrijden die werden afgewerkt werd namelijk liefst 35 maal doel getroffen. Dit betekend een gemiddelde van 5,83 doelpunten per wedstrijd. Hiervan werden 17 doelpunten gemaakt door S.V. Honselersdijk en dus 18 door de tegenstander. Mooi in evenwicht zou je zeggen. Helaas wisten alleen S3 en S4 de drie punten binnen te halen.

S3 wist met liefst 4-1 te winnen van KMD 2, terwijl S4 de tweede driepunter van het nog prille seizoen binnen wist te halen door DWO 4 met liefst 8-1 te verslaan. Mindere resultaten waren er voor S7 (het Zeuvende), S8, S11 en S12. Het Zeuvende verloor kansloos met 3-0 van Nootdorp 4 en S12 behaalde hetzelfde resultaat tegen VDL 6. De grootste nederlaag was echter voor S11, waar Scheveningen 7 met liefst 8-3 te sterk voor was. Klein lichtpuntje was verder nog het 2-2 gelijkspel van S8 tegen MVV '27 9.

Uiteraard hopen we volgende week weer wat wedstrijdverslagen te kunnen uitlichten. Blijf schrijven, mannen!

Van der Meer verzekeringen