S.V. Honselersdijk JO19-1 toont veerkracht in de 1e bekerwedstrijd
donderdag 3 september 2020

Een 'piepjong' 1e elftal van zaterdag eersteklasser S.V. Honselersdijk (citaat: Steven van Erven op Twitter) speelde zaterdagavond zijn eerste bekerduel met 2-2 gelijk tegen zondag eersteklasser Olympia uit Gouda. Dat 'piepjong' gold ook voor S.V. Honselersdijk JO19-1, dat zijn eerste bekerduel zaterdagmiddag met 3-3 gelijkspeelde bij en tegen (v.v.) Hellevoetsluis.

Nog zonder de geblesseerde 2e-jaars JO19-spelers Milan Vijftigschild, Dylan Crozier en Tygo Arensman trad het elftal van trainer Erwin Bouwman aan tegen een fysiek sterke tegenstander. JO19-1 begon de wedstrijd met 5 1e-jaars JO19-spelers en eindigde het doelpuntrijke duel met 4 1e-jaars en 2 JO17-spelers. Drie keer kwam JO19-1 op achterstand, maar werd er veerkracht getoond. In fases van de wedstrijd speelde JO19-1 beter en werden er kansen gecreëerd, zoals op de foto's is te zien. Steijn de Bruin, die weliswaar 2e-jaars JO19-speler is maar vorig seizoen vervroegd overkwam, scoorde de 1-1 (voor rust) en de 2-2 (na rust).

Rick de Voeght leek de schlemiel van de wedstrijd te worden. Hij zette Hellevoetsluis met een eigen doelpunt van grote afstand op 3-2. In een poging de bal weg te werken raakte hij de bal volledig verkeerd, waarna keeper Matthijs Nieuwenhuijzen, die al uitgelopen was om de bal teruggespeeld te krijgen (wat De Voeght niet zag), volledig kansloos was op de hoge bal. Een corneroffensief in de slotfase leverde terecht de 3-3 op. Ben Wagener schoot eerst 4 corners richting de 1e paal, waarvan er één de goal in dreigde te waaien maar ternauwernood door de keeper tot opnieuw een corner werd verwerkt. De 5e corner schoot hij maar eens richting de 2e paal, waar de bal werd binnengeschoten door de eerder onfortuinlijke Rick de Voeght. Zelfs keeper Matthijs Nieuwenhuijzen was voor die naar later bleek laatste corner mee naar voren gekomen om gevaar te stichten (zie foto).

Na afloop was Rick de Voeght nog sip van zijn eigen doelpunt, terwijl hij zijn fout meer dan goed had gemaakt met het scoren van de 3-3. Trainer Erwin Bouwman was tevreden met het resultaat. "Dit gelijkspel voelt aan als een overwinning. Als je ziet wat een veerkracht wij tonen en hoe mijn jonge ploeg, óók met de JO17-1 spelers Romeo Kolmüs en Sam Gardien die lef aan de bal toonden, steeds met de achterstand omging, kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn."

Opstelling S.V. Honselersdijk JO19-1:
Matthijs Nieuwenhuijzen; Quinn van Zanten, Paul van Veen (35. Mike van de Hoek), Rick de Voeght, Bjornn van Holsteijn; Ben Wagener, Frenk Kester (65. Romeo Kolmüs), Lowell Dijkhuizen; Steijn de Bruijn, Derek Kester, Bart van den Ende (65. Sam Gardien).

Foto's:
Steijn de Bruin scoorde twee keer.
Bart van den Ende & Derk Kester zien tot hun teleurstelling deze scoringskans voorlangs gaan.
Bart van den Ende stuit even later vrij voor het doel op de keeper.
Uit een voorzet van invaller en JO17-1 speler Sam Gardien komt JO19-1 op 2-2.
Net voor het eindsignaal bepaalt Rick de Voeght de eindstand terecht op 3-3.

Verslag en foto's: Alexander Wagener

Condubouw