S.V. Honselersdijk bekert gelijk tegen Olympia
maandag 31 augustus 2020

Tegen Olympia uit Gouda, een van de tien oudste voetbalverenigingen van Nederland, wist S.V. Honselersdijk de voorsprong niet vast te houden en speelde met 2-2 gelijk.

Tegen de zondag ploeg van Olympia werd het bekerprogramma geopend. S.V. Honselersdijk begon goed aan de wedstrijd en had meer balbezit en probeerde via de vleugels de gaten te vinden in de defensie van Olympia. De verdediging van Olympia stond echter goed en gaf weinig ruimte weg. Alleen op de lange bal van achteruit hadden ze niet gerekend op de snelheid van Brian Valstar. In de 16e minuut was het Michel van Giesen die een dieptepass gaf op links, waar Brian Valstar achter de rug van zijn tegenstander alleen richting keeper Mees van der Berg kon afgaan. Alleen voor keeper van der Berg scoorde hij de 1-0. Even later was het Brian Valstar die Max van der Kraan de diepte instuurde. Max kwam net wat te kort, maar de uitlopende keeper van der Berg schoot de bal tegen Max aan waardoor de bal in de kluts in eigen doel belandde, 2-0. Olympia voerde de druk wat op en kreeg wat kleine kansen. In de 34e minuut kreeg Olympia een corner te nemen. De bal werd voor het doel gebracht en leek makkelijk opgepakt te kunnen worden door keeper Stijn van Beek. Heel ongelukkig kreeg hij de bal niet onder controle en was het Olympia die tegen kon scoren, 2-1.

De 2e helft had S.V. Honselersdijk de kansen om de voorsprong te vergroten. In de 48e minuut bracht Brian Valstar de bal goed voor het doel waar Brent Gardien al zwevend net zijn schoen niet goed achter de bal kon krijgen. In de 65e minuut een goede onderschepping van Youri Riepe. De uitval met 3 aanvallers tegen 2 verdedigers werd jammer genoeg niet goed uitgespeeld. Niet veel later was het Leon de Brabander die een diepte pass gaf op Brian Valstar. Brian kon ongehinderd richting Olympia doel gaan, maar schoot over. Olympia paste 3 wissels toe en ging wat risico’s nemen en dat had effect. In de 77e minuut een mooie actie van Mohamed Belali die met een aantal kapbewegingen vrij voor Quinten van der Helm de 2-2 scoorde. Het spel kon nu alle kanten op. In de 80e minuut was het Kevin Bogaards die zich goed vrijspeelde, maar zijn schot werd uit de kruising geranseld door keeper Mees van der Berg. Aan de andere kant was het weer Mohamed Belali die een uitgelezen kans kreeg, maar keeper Quinten van der Helm wist met een knappe reactie een doelpunt te voorkomen. Zo eindigde de wedstrijd in een 2-2 gelijkspel.

Opstelling:
Stijn van Beek (-45 Quinten van der Helm), Rick van Schie, Ricardo van der Zijden, Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Brent Gardien, Leon de Brabander (A), Youri Riepe, Brian Valstar, Kevin Bogaards, Max van der Kraan (-60 Luke Groeneboom)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst