Voetballoze dagen... nog maar 10 dagen
woensdag 29 juli 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging. Deze serie ("uit de oude doos" dan wel "voetballoze dagen") gaat, hopen wij, op zijn einde lopen. Gelukkig nog maar 10 dagen tot 8 augustus, dan start de training van de selectie!

Vandaag schrijven we over een unieke karaktertrek van onze vereniging, namelijk het Sinterklaasfeest. De pepernoten liggen tenslotte alweer bijna in de winkels. Afgelopen jaar dacht Sinterklaas aan het Kerstrad en vandaag geloven wij dat we deze verenigingstraditie ook even moeten belichten in deze serie. De beste man heeft zelfs nog eens bij ons gevoetbald. Al sinds jaar en dag word dit onder bezielende leiding van vrijwilligers georganiseerd voor onze jongste jeugd. Kijk maar zoals in 2003 of 2005 of 2011. Traditiegetrouw verkleden de heren van het eerste zich en verspreiden zich door het dorp voor de vossenjacht. De B-jeugd begeleidt hen als zwarte piet en de jongste jeugd kan dan de vossenjacht door het dorp lopen om af te sluiten in de kantine. Binding tussen verschillende Honselersdijk generaties: de jongste jeugd, hun ouders, vrijwilligers, spelers en begeleiders en de jeugd. Hoe leuk.

We hebben voor u nog wat unieke beelden op youtube gezet waarin we kunnen zien hoe zo een verkleedpartij eruit zag van dichtbij. Haastend uit het werk op vrijdagmiddag, snel naar de kleedkamer en wat lol hebben voordat je bijvoorbeeld bij de Voorhof een uurtje buiten kon staan. Maar vooral om voor de jongste jeugd wat terug te kunnen doen! We zien onder andere Peet de Bruin, Jan ter Laak, Janco & Ard Koole, Hans de Wijs, Omar Ouladlarbi, trainer Martin de Graaff, Ricardo van der Voort en Marco Gardien. Erwin Bouwman praat het aan elkaar.

Ook een aardige foto in uw archief? Schiet op! we stoppen op 8 augustus. Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Meer informatie daarbij mag, denk bijvoordeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

jem-id