Voetballoze dagen... nog maar 23 dagen
donderdag 16 juli 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging. Deze serie ("uit de oude doos" dan wel "voetballoze dagen") gaat, hopen wij, op zijn einde lopen. Gelukkig nog maar 23 dagen tot 8 augustus, dan start de training van de selectie! Maken we gelijk van de gelegenheid gebruik om onze Westlandse vrienden van VELO uit Wateringen te feliciteren met hun verjaardag van 14 juli, de dag van oprichting. Van harte, blijf gezond en tot snel!

Verdedig En Loop Op deed er wat langer over om de zaterdag te vinden als meest prettige voetbaldag, maar gelukkig, hun vlaggeschip speelt momenteel ook en sinds enige tijd op redelijk hoog (eerste klasse) niveau. Nu voor hun ook op zaterdag. Daar waar een decenia geleden de tweede klasse zondag vele malen sterker was, bleek wel toen ons eerste met 9-0 werd weggeblazen in een oefenwedstrijd aan de Noordweg tegen VELO (zondag).

Komend seizoen treffen de eerste elftallen elkaar en wel in een aparte competitie met veel nieuwe tegenstanders en veel reistijd voor de teams en supporters. Uit naar Amsterdam bijvoorbeeld. Leid tot verschillende meningen en dat mag. Beide verenigingen houden er volgens de websites afwijkende menigen over na. Velo: is niet voor. Honselersdijk: positiever gestemd.

Zal wel. Wel een heel behoorlijke aanloop met feitjes in deze bijna 3 maanden durende rubriek over "De voetballoze dagen" dan wel "Uit de oude doos". Brengt ons dit maal naar de terugblik op de eerste Westland Cup finale van S.V. Honselersdijk op 6 juni 1992. Weer wat foto's en verhaaltjes van toen en ook over de weg naar de finale toe.

Kijk maar. En lees maar. Zo lees je onze oud selectietrainer Roy Wasmus die als speler, helaas voor hem, een penalty mistte in de penalty-serie in de kwartfinale namens Westlandia (zondag) (foto 1). In de halve finale wederom een penalty-serie na een 3-3 stand na 90 minuten (foto 2). Tegenstander in de halve finale was destijds Schipluiden (zondag). En in de finale kunt u lezen over een speler met oranje geverfde haren en ook over oranje geverfde doelpalen en een prachtig retro shirt van Schipluiden (ook op foto 2).

Foto 3 handelt over de finale en ook over Hans van der Kraan. Niet te verwarren met Peter van der Kraan. Die is nog wat tijd aan onze vereniging verbonden geweest als technische man en is de vader van jeugdtrainer en selectiespeler van zoon Nick. Foto 4 handelt over: de sfeer en afscheid van een VELO speler en over iets (helaas nog actueel) schandaligs: oerwoud-geluiden van onze aanhang richting de VELO spits, maar ook over hoe schandalig vrolijk ons legioen de afscheidnemende VELO speler bedankte, de sfeer maakte en (daar is ie weer) het feestvieren met en tussen alle spelers tot een kunst wist te verheffen. Beide teams van de finalisten gingen de zaterdagnacht afsluiten. VELO bij Nol thuis en De Dijk in een café in Monster (?) schijnt het. We weten wel zeker dat de zaterdag overing in een zondagmorgen.....

Ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Meer informatie daarbij mag, denk bijvoordeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

Prins Group