Voetballoze dagen... 9 mei
zaterdag 9 mei 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden van ons eerste elftal. Vandaag blikken we terug naar de uitwedstrijd van ons eerste elftal tegen Quick Steps uit Den Haag op 9 mei 2015. Toen ook al de laatste van het seizoen op een (vinden wij dan) prachtig complex gelegen in een volkswijk. Zo hoort het volgens ons, maar dat is maar een mening.

Tegenstander was de Haagse traditionele buurtvereniging Quick Steps. Met respect: bestaat reeds sinds 1933. Lees meer via: https://dehaagsevoetbalhistorie.nl/club/quick_steps/.

Het verslag leert ons dat we in de derde klasse onszelf hebben veilig gespeeld. Niet slecht, maar destijds wel een lager amateurniveau dan pak hem beet de derde klasse in 1992. De open deuren werden in het verslag weer goed open getrapt: "makkelijk ging het niet" en "we konden wel aanmoedigingen gebruiken". Nou goed, het eerste won en was veilig. Iedereen blij en daar gaat het om. Behalve Quick Steps; zij daalden af naar de vierde klasse. Lees het verslag via: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/6640

De speeldagen in de maanden mei, juni, juli worden uiteraard schaarser en daarmee de terugblikken op wedstrijden van het eerste op exact dezelfde datum dus ook.

We trachten daarom om "foto's uit de oude doos" te tonen. Heeft u ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Gewoon zoeken in je archief, smartphone erboven houden en fotograferen.

Elke informatie daarbij is wenselijk, maar niet noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl. Tot morgen en,

Blijf gezond.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek