Voetballoze dagen... 2 mei
zaterdag 2 mei 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken door middel van een teamfoto (en de voorraad loopt op!) of op een aantal wedstrijden van ons eerste elftal. Zolang deze wedstrijdverslagen er zijn, pakken we die nog mee. Vandaag blikken we, op 2 mei, terug op de competitiewedstrijd van ons eerste elftal tegen DSVP uit Pijnacker uit het seizoen 2008-2009.

Ook toen een kort verslagje: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/3327. We lezen een soort van Duitse nederlaag: in de laatste minuut maakte DSVP de 2-1. Opmerkelijk genoeg speelde het eerste op 2 mei 2015 tegen DSVP (uit Pijnacker !), lees maar: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/6630. Spelers van onze selecties die in die 2 wedstrijden hebben meegedaan zijn: Tom van Schie en Leon de Brabander.

2 mei leert ons daarnaast nog in:
1973 - Nederland - Spanje: 3-2
2010 - FC Twente kampioen van Nederland
2012 - Ajax kampioen van Nederland
2016 - Leicester City wordt voor de eerste (en voorlopig enige) keer kampioen van Engeland

De speeldagen in de maanden mei, juni, juli worden uiteraard schaarser en daarmee de terugblikken op wedstrijden van het eerste op exact dezelfde datum dus ook.

We trachten daarom om "foto's uit de oude doos" te tonen. Heeft u ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Gewoon zoeken in je archief, smartphone erboven houden en fotograferen. Ze druppelen zoals geschreven binnen in onze inbox. Hiermee proberen we de zomerdagen telkens van een s.v. Honselersdijk moment te voorzien.

Elke informatie daarbij is wenselijk, maar niet noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl. Tot morgen en,

Blijf gezond.

Prins Group