Windje mee voor JO15-1: winterkampioen!
maandag 16 december 2019

Er stond flink wat wind op de Strijphorst afgelopen zaterdag tijdens de kampioenswedstrijd van de mannen van de JO15-1. De opdracht was simpel: winnen van "de papen" voor het kampioenschap. Dat behoefde verder geen extra peptalk.

Eerste helft startten de mannen van Patrick en Richard met wind tegen. Na 5 seconden al de eerste mooie kans voor onze jongens. Helaas wisten ze die niet te benutten. Vol strijd ging het verder. Beide teams gingen een tijd lang gelijk op. Uiteindelijk wist Honselersdijk meer te creƫren en ging het met 2-1 de kleedkamer in. Na rust windje in de rug, maakten we het verschil. Door een sterk collectief te vormen, sleepte Honselersdijk een goede 6-3 overwinning in de wacht. "Inzet en motivatie van dit team is altijd top," aldus coach Patrick. "Ze vechten er altijd voor." Ook de bijdrage van invallers Thijs en Brent was vandaag top. En natuurlijk onze favoriete Honselse scheidsrechter, verdient een compliment. Opvallend was ook het groot aantal supporters. Voor wie kwamen toch al die jonge meiden? En die jongens uit de Maasdijk zagen we voor het eindsignaal al vertrekken...

Het is goed te zien dat wederom een team van onze club zich winterkampioen mag noemen. Na patat van de club en snacks en drankjes aangeboden door ouders, stapten de jongens van de JO15-1 met een voldaan gevoel op de fiets. Lekker als je maandag op school komt en je met trots kan zeggen dat je kampioen bent geworden!

Condubouw