Slechte dag voor eerste elftal van S.V. Honselersdijk
zondag 15 december 2019

S.V. Honselersdijk bewees zichzelf een slechte dag in de laatste wedstrijd voor de winterstop. Het verloor in Oud-Beijerland geflatteerd met 4-0 tegen SHO en de concurrenten onderin wonnen, zodat S.V. Honselersdijk op de 13e plek komt te staan. De dijkse formatie gaat dus met een slecht gevoel de winterstop in. Voor trainer Andre Lourens dus zaak om in de voorbereiding op de 2e helft van het seizoen de neuzen de goede kant op te krijgen. Dat zal dan moeten gebeuren in het trainingskamp in het zonnige Benidorm.

De harde wind maakte normaal voetbal onmogelijk en daar hadden beide ploeg flink last van. Het was zeer lastig om tot aanvaardbare combinaties te komen, terwijl alle hoge ballen ongecontroleerd door de wind werden meegezogen. Veel middenveld spel en slechts enkele kansen, waarbij moet worden aangetekend dat de thuisploeg over de gehele wedstrijd iets meer aan voetballen toekwam. Grote kansen leverde het overwicht echter niet op. Door verdedigende foutjes aan Dijkse kant en scheidsrechter Roel Vermaat die zijn dag niet had verloor het met 4-0.

De spoeling waaruit trainer Andre Lourens kan kiezen, wordt langzamerhand steeds kleiner. De coach kon vandaag ook niet beschikken over Brian Valstar die nog te veel last had van zijn hamstringblessure van verleden week. Ook Tom werd rust gegund en hij begon op de bank.
Na 6 minuten spelen keek S.V. Honselersdijk al tegen een achterstand aan. Andrew van Tiggelen werd op rechts geen strobreed in de weg gelegd en kon ongehinderd voorgeven op Giovanni Breevaart en hij liet keeper Dahley le Duc kansloos, 1-0. Zo was het voor de wind SHO de meest aanvallende ploeg, zonder dat het ook maar echt gevaarlijk kon worden. Voor S.V. Honselersdijk was het beuken tegen de wind in en in de 22e minuut kwam het tot een redelijke aanval. Na een actie op links van Rick van Schie, sleepte hij er een corner uit. De corner werd bij de verste paal gebracht door Kevin Bogaards, waar Nando Kok geheel vrij stond. Nando probeerde de uitgelopen keeper Peter Konings uit te spelen, maar daar trapte keeper Konings niet in. Zo bleef S.V. Honselersdijk goed tegenstand bieden en had het bijna uitzicht op een doelpunt, nadat spits Nigel Hendriks de bal maar net naast schoot. In de 38e minuut een uitval van SHO op links waarbij grensrechter Wagener voor buitenspel vlagde, maar scheidsrechter Vermaat had het vlagsignaal niet door. Ricardo van der Zijden kon door een ultieme poging de bal tot corner verwerken. Uit de corner van Rowdy Rijsdijk kon Esra Pieters fraai inkoppen en de 2-0 scoren. Scheidsrechter Vermaat zag toen pas het vlagsignaal van grensrechter Wagener en hoorde het aan, maar kon toen niets meer doen. Vlak voor rust werd de Dijkse verdediging uitgespeeld. Dennis Groosjohan werd volledig vrij gelaten en tikte de bal op Giovanni Breevaart die voor de 3-0 zorgde.

De 2e helft was het wel S.V. Honselersdijk dat aandrong en enkele kleine kansen kreeg. In de 48e minuut wordt er hands gemaakt door SHO en Tom van Veen mocht de vrije trap nemen. De scherp genomen vrije trap werd goed ingekopt door Ruben de Groot, maar werd door keeper Konings uit de bovenhoek getikt. Een paar minuten later was het Tom van Veen die op rechts alle ruimte had om gevaarlijk door te komen, maar onterecht werd afgefloten door scheidsrechter Vermaat omdat een SHO speler geblesseerd op de grond lag. Even daarvoor weigerde SHO zelf de bal uit te spelen terwijl de speler al geblesseerd op het veld lag!! Echt spannend werd het daarna niet meer. Met de harde wind mee wist S.V. Honselersdijk wel een veldoverwicht te creëren om zodoende constant de SHO-verdediging onder druk te zetten. Maar tot echte uitgespeelde aanvallen kwam het niet meer. In de 68e minuut was het wel Kevin Bogaards die door een kluts in balbezit kwam en vrij uit kon halen maar naast schoot. Veel gebeurde de laatste 20 minuten niet meer. In de 84e minuut nog wel een ongelukkig momentje toen Ruben de Groot onbewust de bal terugspeelde op keeper Dahley le Duc. Dahley raapte de bal op, maar scheidsrechter Vermaat zag hier een terugspeelbal in en floot voor een indirecte vrije trap voor SHO. Zo’n 5 meter voor de doellijn mocht Jasper Huisman de vrije trap nemen en schoot deze hard binnen. In de stand kwam hierna geen verandering en verloor S.V.H. de wedstrijd dus met 4-0.

Zaterdag 11 januari 2020 begint S.V. Honselersdijk de 2e helft van het seizoen met de Westland Cup wedstrijd tegen Naaldwijk.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Leon de Brabander, Marcel Bruggeling (A), Lars Ammerlaan (-45 Tom van Veen), Kevin Bogaards, Nigel Hendriks, Nando Kok (-77 Brent Gardien)

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap