Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk - vv Briele
zaterdag 24 november 2018

Vorige week ging het vlaggenschip van S.V. Honselersdijk op eigen veld ten onder tegen koploper SHO. In de tweede helft werd het duel uit handen gegeven door de thuisploeg, wat resulteerde in een 0-3 nederlaag. Door de overwinning van SHO werd de ploeg uit Oud-Beijerland de eerste periodekampioen van dit seizoen in de eerste klasse B.

Vandaag speelt het elftal van trainer Piet Boon opnieuw een thuiswedstrijd op Sportpark de Strijphorst. Bij het benoemen van de tegenstander van vandaag, vv Brielle, gaan de gedachten bij iedere Honselersdijker direct terug naar de nacompetitie van het seizoen 2011/2012. In een tweeluik moesten beide clubs destijds uit gaan maken wie er naar de tweede klasse mocht promoveren. Na een doelpuntloos gelijkspel in de thuiswedstrijd, reisden alle Honselse supporters met bussen naar Brielle om de apotheose van de nacompetitie mee te maken. Een heuse oranje invasie kon een 5-1 nederlaag niet voorkomen, maar wat was het een mooie ervaring!

Beide ploegen ontlopen elkaar dit seizoen nauwelijks in de eerste klasse B. Met 10 punten delen S.V. Honselersdijk en vv Brielle de 8e plek op de ranglijst. Dit onderschrijft ook direct de belangen van het duel van vandaag: winnen betekent aanhaken, terwijl verliezen betekent dat je in de narigheid terecht komt…

Om 14:30 zal de aftrapt verzorgd worden door de Pupil van de Week, waarna het spektakel op het veld los kan barsten. Na afloop van de wedstrijd zal de kantine, ondanks de koude temperaturen, omgetoverd worden tot een tropisch oord om Super Saturday te vieren met als thema "Samba aan de Strijp", inclusief een heuse cocktailbar! Tot vanmiddag!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek