Beau Bongaards (JO13-1) maakt overstap naar vrouwentak ADO Den Haag
dinsdag 5 juni 2018

Jaren geleden vertrok Nadine Noordam als jeugdig voetbaltalent van S.V. Honselersdijk naar de vrouwentak van ADO Den Haag. Inmiddels speelt zij haar wedstrijden in het eerste dameselftal, iets waar heel Honselersdijk trots op mag zijn.

Echter staat er nu opnieuw een talent van S.V. Honselersdijk voor de overstap naar de vrouwentak van ADO Den Haag. Beau Bongaards speelt momenteel nog in JO13-1 bij S.V. Honselersdijk, maar zij mag vanaf volgend jaar haar voetbalkunsten laten zien in het Onder 14 elftal van ADO Den Haag. In onderstaand interview vragen we Beau onder meer hoe zij de interesse van ADO Den Haag ervaren heeft en hoe zij haar ideale toekomst als voetbalster voor zich ziet.

Hoe oud ben je en in welk elftal speel je?
"Ik ben 12 jaar oud en speel momenteel in het elftal JO13-1."

In welke elftallen heb je allemaal gespeeld bij S.V. Honselersdijk?
"In mijn eerste jaar zat ik in de F7, waarna ik naar de F2 en later zelfs de F1 ben gegaan. In de E heb ik in de E2 en E1 gespeeld. Dit seizoen is mijn eerste jaar in de D-junioren."

Wat is je positie in het veld?
"In de D speelde ik eerst links- en rechtsachter, alleen nu sta ik vaak op het middenveld. In principe ga ik ook bij ADO Den Haag op het middenveld spelen. Helaas is het me dit seizoen nog niet gelukt om te scoren als middenvelder, hopelijk gaat dat straks bij ADO beter!"

Hoe heeft ADO Den Haag jouw voetbaltalent ontdekt?
"Eind januari mocht ik aan ADO laten zien wat ik kon op de speciale trainingen bij SC Monster. Daarnaast heb ik ook nog verschillende oefenwedstrijden mogen spelen met de andere geselecteerde speelsters. We zijn zelfs ook nog 2 keer naar Belgiƫ geweest met ADO Den Haag."

Heb je nog een bepaald voorbeeld waar je naar kijkt om beter te worden?
"Nadine Noordam is eigenlijk mijn voorbeeld, want zij is ook een paar jaar geleden van S.V. Honselersdijk naar ADO Den Haag gegaan. Ik vind haar eigenlijk wel een hele goede speelster, waar ik veel van kan leren. Ze is ook een paar keer komen kijken bij de trainingen bij SC Monster en heeft me nog wat tips gegeven."

Wat wordt je doel de komende jaren bij ADO Den Haag?
"Ik hoop dat ik veel ga leren en ga spelen zodat ik uiteindelijk misschien net als Nadine wel in het eerste dameselftal terecht kan komen."

Uiteraard zijn we als club zijnde heel trots op Beau en we wensen haar heel veel succes en plezier bij haar overstap naar ADO Den Haag. Hopelijk zien we haar over een paar jaar terug in het eerste dameselftal van de Haagse club...

Sosef & v/d Knaap