Dat smaakt naar meer, dacht Richard Zwinkels......
maandag 21 mei 2018

In het weekend van Hemelvaart zag Richard Zwinkels zijn zoon Mark samen met z’n matties en de staf van de JO13-1 na een zenuwslopende penaltyreeks bij een internationaal toernooi in Hamont (België) 1e worden.

En tijdens kamp word je natuurlijk niet zomaar 1e! Terwijl de spelers er alles aan doen om zo min mogelijk te slapen, streeft de leiding ernaar dat er op zo’n toernooi nog enigszins een bal geraakt wordt. En ze als staf in ieder geval niet voor paal staan. Daarom zoekt de staf samen met zijn spelers tijdens het kamp voortdurend naar balans tussen feest vieren en presteren. En dat is gelukt! Het was wederom weer een kamp om nooit meer te vergeten! Met een prachtig resultaat! Wil je meer weten over het kamp, klik hier.

Na het kamp, toen Richard nog een beetje brak was, dacht hij na hoe hij het “hoera-gevoel” en “de teamspirit” erin kon houden. Nadat iedereen weer een beetje was bijgetankt, stuurde hij een bericht in de team-app dat hij voor de laatste uitwedstrijd van de competitie een echte spelersbus bij “De Roo Taxi- en Autoverhuur” had geregeld. En niet alleen voor de spelers en de staf, ook ouders, broertjes, zusjes, opa’s, oma’s, vriendjes en zelfs de ouders van de hoofdtrainer mochten mee! Hoe leuk is dat!!!

Er stond een bijzondere wedstrijd op het programma! Tegen Quick Boys, in Katwijk. DE club waar Dirk Kuyt ooit als jong pikkie is begonnen. Bij teamspirit hoort ook “verschil van mening, begrip en respect”. Zo ook of je wel of geen fan bent van Feyenoord en Kuyt. Bij aankomst ging een deel van de bus op zoek naar “Kuyt-achtige” dingen.
De andere helft had daar werkelijk niks mee en ging snel aan de koffie om even op te warmen. Los van Kuyt, was het natuurlijk wel een mooie ervaring om een keer bij Quick Boys op visite te mogen: een vereniging met veel velden, in een prachtige omgeving, tussen de duinen.

De jongens hoopten natuurlijk dat ze op het hoofdveld mochten spelen, het hoofdveld wat op een echt stadion leek.
Helaas niet, maar kregen wel een ander mooi veld aan de andere kant toegewezen.

Tja en nu wordt het voor een voetbalmoeder, die niet zoveel verstand van voetbal heeft, best lastig om iets over de wedstrijd te schrijven. Met deze samenvatting denk ik zo min mogelijk risico op fouten te lopen:
 0-1 Jens
 0-2 Rodney
 1-2
 2-2 penalty tegen
 3-2 rust (een aantal ouders vonden de koffie belangrijker, waardoor ze 2! doelpunten misten)
 4-2
 4-3 Thomas
 4-4 Wesley
Gedurende de laatste 10 minuten waren er over en weer veel kansen, maar helaas bleef de eindstand op 4-4 steken.
Wanneer je behoefte hebt aan meer details, schiet dan hoofdtrainer Maikel, verzorger Martin of vlagger Richard effies aan.

Ondanks een gelijkspel, weer een ervaring rijker! En een fantastische ochtend! En vooral dankzij Richard Zwinkels die met het gave initiatief kwam om een spelersbus voor de boys (Beau had helaas een ander uitje), staf en toeschouwers te regelen! Om Richard niet alleen voor de kosten op te laten draaien, heeft het bedrijf waar Richard veel mee samenwerkt, Uitzendbureau WestJob Holding B.V. te Honselersdijk, een mooi bedrag mee gesponsord.
Ook gaven de toeschouwers nog een kleine bijdrage om Richard nog ietsjes tegemoet te komen.

Via deze weg willen wij Richard en Bianca Zwinkels én WestJobs Holding B.V. heel hartelijk danken voor het sponsoren van de spelersbus voor de JO13-1 en alle aanhang! Het was super!!!

Namens spelers, staf en supporters van JO13-1,
Kim van Zanten