S.V. Honselersdijk doet nog steeds mee voor de 3e periodetitel
maandag 21 mei 2018

Op Sportpark Bentwoud mag S.V. Honselersdijk zich de meest gelukkige ploeg noemen na de wedstrijd tegen DSO. De Dijkenaars legden een sobere partij op de mat en waren zeker niet de betere, maar vertrokken wel uit Zoetermeer met een 0-3 overwinning terug naar Honselersdijk. Stand-in doelman Dahley le Duc (keeper Boy Zuiderwijk is geschorst voor één wedstrijd naar aanleiding van de rode kaart tegen HVC’10) hield de Honselse ploeg in de 2e helft op de been.

Voor aanvang van de wedstrijd was er een prachtige steunbetuiging van de selectie van DSO richting Faizel Soekhai. De hoofdtrainer van DSO maakt privé een zeer moeilijke periode door na de geboorte van zijn dochtertje en door middel van deze actie wilde de selectie hun steun betuigen aan hun trainer. Het team van de week begeleidde zaterdag de spelers met roze ballonnen in hun handen en roze fakkels langs het veld.

Na de forse nederlaag afgelopen week tegen SVC 08 was het DSO er alles aangelegen om deze weg te spoelen in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Voor de prijzen speelt DSO niet meer en wat is het dan mooi om S.V. Honselersdijk, die nog wel voor de prijzen gaat, de belangrijke 3 punten te ontnemen. Maar na 6 minuten liep DSO al weer achter de feiten aan. Na een overtreding op Lars Ammerlaan mocht Joey Valstar een vrije trap nemen net buiten het strafschopgebied. De vrije trap belandde in het overvolle strafschopgebied. Tussen een wir war van spelers haalde Michel van Giesen hard uit. De bal kaatste via het lichaam van Marcel Bruggeling terug op Youri Riepe die op rechts de vrije Nando Kok aanspeelde. Nando schoot de bal hard via de binnenkant paal binnen en onbereikbaar voor keeper Leon Kleis, 0-1 (foto). Even later was Lars Ammerlaan dicht bij een treffer, maar keeper Leon Kleis ranselde de inzet van Ammerlaan net uit het doel. Ook de rebound hierna van Nando Kok werd gestopt door keeper Kleis. Zo had de ploeg van Piet Boon het eerste kwartier het beste van het spel, maar liet zich naarmate de eerste helft vorderde afbluffen door DSO. Vooral via de gevaarlijke buitenspeler Chris Hagi werd S.V. Honselersdijk aan de tand gevoeld. In de 38e minuut werd Tim Lamboo goed aangespeeld en zijn uithaal werd knap gekeerd door Dahley le Duc. Nauwelijks een paar minuten later een aanval door het midden van de dijkse verdediging. Alleen voor keeper Dahley le Duc schoot Tim Lamboo de bal recht in de handen van le Duc.

De tweede helft werd Lars Ammerlaan in de kleedkamer achtergelaten, waardoor Tom van Veen weer zijn opwachting kon maken. DSO zette na de rust een tandje extra bij en nam menig risico. S.V. Honselersdijk hield het alleen bij verdedigen. Van enig opbouw was geen sprake meer en kreeg daar ook de gelegenheid niet voor. Veelal werd de lange bal gehanteerd waar de spitsen weinig mee konden doen. DSO speelde met veel mensen voor de bal en ging volop voor de gelijkmaker. De kansen kwamen er, maar er werd slordig met de kansen omgesprongen. In de 61e minuut werd er wel gescoord, maar die werd door scheidsrechter de Jong afgekeurd wegens buitenspel. Er is echter een ongeschreven wet in het voetbal die zegt dat je de goal tegen krijgt als je zelf je kansen niet benut. En dat gebeurde ook. DSO ging achterin een-op-een spelen en dat pakte verkeerd uit. In de 78e minuut werd Joey Valstar op links vrijgespeeld en alleen voor keeper Leon Kleis gaf de keeper Kleis het nakijken, 0-2 (foto). Voor DSO was het doek definitief gevallen. Maar S.V. Honselersdijk maakte er nog een mooi laatste kwartier van. In de 87e een aanval uit het boekje. Joey Valstar kon op links opnieuw aan een aanval beginnen. Met een mooie beweging maakte hij zich vrij en kaatste op Tom van Veen. Tom had al door dat Youri Riepe geheel vrij achter zich stond en speelde de bal door naar Youri en die had geen moeite om de 0-3 (foto) te maken.

Na de wedstrijd werd er druk met de smartphone de uitgeslagen uitgewisseld en bleek dat UVS gelijk had gespeeld, de grootste concurrent voor S.V. Honselersdijk voor de 3e periode. S.V. Honselersdijk staat nu bovenaan in de 3e periode maar gelijk met Voorschoten ’97. Echter de ploeg van Piet Boon heeft een beter doelgemiddeld van +6. Dus als a.s zaterdag gewonnen wordt op de Strijphorst tegen Lugdunum, dan heeft de ploeg vrijwel zeker de 3e periode.

Supporters, komt allen onze jongens aanmoedigen. Ze kunnen best wat steun gebruiken.

Opstelling:
Dahley le Duc, Pawel Rubin (geel), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Branco Kok, Joey Valstar , Youri Riepe, Leon de Brabander, Angelo Zwirs (-77 Ricardo van der Zijden), Nando Kok, Lars Ammerlaan (-45 Tom van Veen)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst