Nieuwjaarsspeech Erik Sosef
zondag 14 januari 2018

Ik wil iedereen, namens het bestuur, van harte welkom heten op deze nieuwjaarsreceptie van S.V. Honselersdijk. Ik ben blij dat de G-afdeling er weer bij is en in het bijzonder Piet Boon onze hoofdtrainer die na een zware operatie weer beschikbaar is.

Voordat ik met mijn speech wil beginnen, wil ik graag een moment van stilte voor diegene die ons het afgelopen jaar ontvallen zijn. Mensen binnen de club maar ook mensen die wij persoonlijk moeten missen

2017 hebben we achter ons gelaten. Maar voordat ik vooruit ga kijken op 2018 wil ik graag nog even terugblikken op 2017.

2017. Het jaar van het voetballen op de nieuwe kunstgrasvelden
2017. Het jaar dat we gestart zijn met de renovatie van de kleedkamers. De eerste 2 zijn reeds opgeleverd.
2017. Het jaar van de invoering van de VOG en een strenger alcoholbeleid voor mensen onder de 18!
2017. Het jaar van de promotie van ons tweede elftal naar de reserve 1e klasse!
2017. Het jaar van het kampioenschap van Zaal 1 en promotie naar de eerste divisie. En het succes van de zaalafdeling met 8 teams!
2017. Het jaar van de kampioenen, te weten: JO17-3, JO15-1, G1 en de G2!
2017. Het jaar van de verplichte bardienst voor ouders van kinderen onder de 15 en onder de 13
2017. Het jaar dat de club van Honsel 20.000 euro doneert voor de renovatie van onze kleedkamers.
2017. Het jaar van diverse wisselingen binnen het bestuur.

Het bestuur is voor 2018 erg ambitieus en heeft veel goede plannen voor het nieuwe jaar. Wij willen de totale verbouwing van de nieuwe kleedkamers en toilettengroepen afronden binnen het financiƫle afgesproken plaatje.
Tevens hebben we weer een begroting gemaakt waar in we op alle fronten nog beter willen worden. Zowel op technisch gebied als op een betere accommodatie en ook wij willen de randzaken nog verder ontwikkelen.
Sportief gezien zullen we met de jeugdteams de zeilen bij moeten zetten. Tot op heden spelen bijna alle jeugdteams in de 1e klasse, waar wij graag willen voetballen. Maar om aansluiting te houden naar onze senioren selectieteams 1, 2 en 3 zullen we de lat nog hoger moeten leggen.

Het eerste, tweede en derde elftal liggen momenteel op koers richting een goede klassering in hun competitie. Maar we willen meer! Wellicht kunnen we een periode winnen en meedoen in de nacompetitie. Het derde elftal heeft de periodetitel al binnen.

Financieel was het afgelopen jaar een jaar met een klein verlies. Wij willen meer en wij proberen de begroting daar op aan te passen maar we zullen op de kleintjes moeten blijven letten. Ik denk dat het een taak is voor iedereen om op zoek te blijven naar nieuwe sponsors. Gelukkig zien we onze inkomsten van de verhuur van de Sosefhal stijgen. Dat door de inzet van Ab van Dijk. Want een eigen sporthal is fantastisch mooi maar geeft ook zijn verplichtingen. En Ab van Dijk zorgt dat de hal rendabel is! Ook zorgt hij voor een trouwe groep vrijwilligers die altijd klaar staan om de club te helpen.

Wat mij zorgen baart is de instroom van nieuwe leden. Wij zullen als club op zoek moeten gaan om nieuwe voetballers aan ons te binden. Op de achtergrond zijn wij al druk bezig met allerlei initiatieven en hopen hiermee de jongste jeugd in en rond Honselersdijk aan onze vereniging te binden.

Ik had jullie beloofd om over mijn toekomst als voorzitter na te denken. Dat heb ik gedaan. Ik had afgelopen ledenvergadering verteld dat ik voor minimaal 1 jaar door zou gaan. Dat doe ik graag. Ik vind het voorrecht om hier te mogen werken met een fantastisch bestuur met mijn rechterhand Ab van Dijk. Want de taak als voorzitter van deze prachtige club is mij een eer en een genoegen. Het doet mij goed dat vele mensen waarderen wat ik doe.
Maar er is meer in het leven. Ik ben voorzitter geworden, uiteraard in overleg met Antoinette. Zij heeft altijd achter mijn beslissing gestaan. Ik krijg alle vrijheid om mijn functie uit te voeren. Ik waardeer dat enorm. Het is mijn keuze geweest. Maar zij is degene die zich schikt in haar rol en die rol vervult zij met verve. Ik wil haar bedanken dat ze altijd achter mij staat en ik durf te zeggen dat de club geen betere voorzittersvrouw kan wensen!

Ik ga mijn afscheid aankondigen. Ik stop niet in oktober 2018 doen maar ik wil afscheid nemen in oktober 2019.

Maar tot die tijd heb ik jullie hulp nog keihard nodig want alleen kan ik niks en samen kunnen wij alles. Samen zijn wij de vereniging en samen gaat ons dat zeker lukken!!

Ik wil graag proosten op heel veel gezondheid en een mooi en sportief 2018.

Van der Meer verzekeringen