Verslag Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering
maandag 30 oktober 2017

Afgelopen vrijdag 27 oktober vond de Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (JAL) van 2017 plaats. Traditiegetrouw werd de vergadering geopend door voorzitter Erik Sosef. Er werd allereerst een minuut stilte gehouden voor de leden die ons afgelopen jaar zijn ontvallen, waarna de berichten van verhindering en ingekomen stukken door werden genomen.

Na het woord van de voorzitter was het de beurt aan de nieuwe secretaris Rick Post om het jaarverslag voor te dragen aan de aanwezige leden. Het afgelopen seizoen 2016-2017 is over het algemeen een positief seizoen geweest, onder meer door de handhaving van het vlaggenschip van de vereniging in de tweede klasse. Daarnaast zijn er diverse stappen gemaakt op het gebied van alcoholbeleid en veilig & verantwoord sporten.

Zoals eerder op de website is vermeld, zijn tijdens de JAL de plannen voor de renovatie van de kleedkamers gepresenteerd door Ab van Dijk (beheer) en Pieter van Berkel (penningmeester). Hierbij is de leden ook om toestemming gevraagd voor een extra investering van € 60.000 om fase 3 uit te kunnen voeren. Het akkoord hiervoor betekent dat ook de vloeren in het ballenhok en de kleedkamers 1 t/m 4 worden vervangen voor dezelfde gietvloer als de nieuwe kleedkamers.

Penningmeester Pieter van Berkel lichtte voor de pauze het financieel jaarverslag van seizoen 2016-2017 toe, waarbij bekend werd dat het afgelopen seizoen is afgesloten met een tekort van bijna 6.000 euro. Dit tekort op de begroting is voornamelijk ontstaan door teruglopende sponsorinkomsten en een geremde uitvoering van de laatste 2 Super Saturdays van afgelopen seizoen.

Na de pauze werd de begroting voor het seizoen 2017-2018 vastgesteld door de penningmeester. Belangrijk punt hierbij was dat de financiële zaken van de zaalvoetbaltak vanaf komend seizoen in de begroting gescheiden worden van alle overige technische zaken. Daarnaast wordt de lening van Heineken omgezet in hogere korting op het bier in de kantine, waardoor er inkomsten verschoven worden van de sponsoring naar de kantineomzet.

Wat de samenstelling van het bestuur betreft, is er het een en ander veranderd. Henk van Renesse en Ron van Dijk hebben afgelopen seizoen aangegeven dat zij vanaf dit seizoen niet meer actief zullen zijn als bestuurslid, zij werden bedankt voor hun inzet en bewezen diensten voor de club. René Herrewijnen heeft aangegeven niet verder te gaan in de Raad van Advies en Toezicht, ook hij werd bedankt voor zijn inzet voor de club.

Door de vrijgekomen plekken zijn er afgelopen zomer diverse verschuivingen geweest binnen het bestuur. Paul Groenewegen neemt de taken van Henk van Renesse over als bestuurslid sponsoring, terwijl Kim van Zanten op haar beurt het stokje van Paul als bestuurslid kantinezaken overneemt. De vrijgekomen plek van Kim als secretaris wordt ingenomen door Rick Post (voormalig bestuurslid PR). Daarnaast heeft voorzitter Erik Sosef zich herkiesbaar gesteld voor een termijn van 1 jaar, wat met een overduidelijke 'ja' van de aanwezige leden werd begroet.
Naast de reeds bekende bestuursleden zijn er 3 nieuwe bestuursleden aan de aanwezige leden voorgesteld. Erwin van der Mark (bestuurslid zaalvoetbal), Guy Tanguy (bestuurslid Veldvoetbal - Hoofd TC) en Ricardo van der Zijden (bestuurslid PR) werden allen onder applaus benoemd tot bestuurslid van S.V. Honselersdijk.

Tot slot werden er nog diverse leden gehuldigd voor het behalen van jubileumjaren als lid van S.V. Honselersdijk (zie foto's). Daarnaast werd Ron van Dijk, zoals eerder vermeld op de website, benoemd tot Lid van Verdienste.

Condubouw