S.V. Honselersdijk haalt flink uit tegen Reeuwijk
maandag 30 oktober 2017

Promovendus Reeuwijk pakte verleden week de eerste punten tegen SVC’08 en gingen met een goed gevoel richting Honselersdijk, maar gingen weer met een grote kater terug naar Reeuwijk. Het verloor met 5-0 en dat was nog maar een kleine afspiegeling van het klassenverschil tussen beide ploegen.

De S.V. Honselersdijk is bezig aan een goede reeks. De laatste weken wordt bij vlagen goed tot zeer goed voetbal gespeeld. De ploeg van Piet Boon zit in een prima fase. Tegen Reeuwijk stond de organisatie als een huis en speelde de ploeg heel gedisciplineerd. Van begin af aan liet de ploeg dominant spel zien, dat betaalde zich uit in genoeg gevaar voor het doel van Reeuwijk. In de 12e minuut was het Tom van Veen die makkelijk langs een paar Reeuwijkers ging en voor gaf op de inkomende Angelo Zwirs. Zijn uithaal was echter te zwak om het keeper Rob Verwaal moeilijk te maken. De druk nam toe op het Reeuwijkse doel. Links en rechts glipten de dijkse aanvallers langs hun tegenstander, echter voor het doel wisten ze het net moeilijk te vinden. Het was wachten tot de 20e minuut. Leon de Brabander veroverde de bal op het middenveld en bediende Tom van Veen in de diepte. Alleen voor keeper Rob Verwaal scoorde Tom de openingstreffer, 1-0. Van enig weerstand hoefde de dijkse verdediging niet te vrezen. De Reeuwijkers aanvallen stelden weinig voor. Eigenlijk was het wachten op de volgende Dijkse treffer. In de 31e minuut leek die te gaan vallen. Angelo werd op rechts geheel vrijgelaten en kreeg de bal toegespeeld. Richting doel speelde Angelo de bal iets te ver voor zich uit waardoor keeper Verwaal op tijd kon ingrijpen. Zo werd de druk opgevoerd door prima aanvallen maar eenmaal voor het doel mistte de ploeg de precisie om het af te maken.

Na de rust was het Reeuwijk die verrassend voor de dag kwam. Een vrije kans voor Sven de Jong werd via een mooie reflex door keeper Boy Zuiderwijk, de gelijkmaker voorkomen. Reeuwijk vestigde de hoop, net als verleden week tegen SVC’08 na een achterstand met de rust, weer voor de volle winst te gaan. Maar deze hoop werd in de 7e minuut snel teniet gedaan. Op het middenveld draaide Joey Valstar goed weg van zijn tegenstander en speelde Nicky Peters in de diepte aan. Al struikelend kon hij de bal net voor keeper Verwaal bij Angelo Zwirs krijgen en dat was een koud kunstje voor Angelo om de 2-0 op het scorebord te krijgen. Hierna was het gedaan met Reeuwijk. De ploeg wist geen raad met de aanvalsdrang van de Honselse ploeg. De ploeg van Piet Boon was er duidelijk op uit om de score uit te bouwen naar een nog grotere uitslag. In de 23e minuut was het Nicky Peters die een voorzet losliet op Youri Riepe en hij scoorde de 3-0. Het volgende doelpunt viel niet veel later. Een mooie aanval bracht Angelo Zwirs voor keeper Verwaal en met een heerlijke actie omspeelde hij keeper Verwaal en in een leeg doel scoorde hij de 4-0. Het is dat het vizier van de Dijkenaars niet helemaal scherp stond en ook keeper Rob Verwaal nog een aantal kansen wist te onderscheppen anders had de uitslag de dubbele cijfers kunnen halen. Vlak voor tijd een voorzet van Nicky Peters waar de verdediging van Reeuwijk niet helemaal vrijuit ging en Leon de Brabander de 5-0 in kon glijden. Zonder tijd bij te trekken floot de prima leidende scheidsrechter Spaans voor het einde. Scheidsrechter Spaans hield tevens zijn kaarten op zak in het uiterst sportieve duel.

Zaterdag op naar TAVV uit Ter Aar. Deze ploeg speelt al menig jaartje in de 2e klasse en is voor S.V. Honselersdijk een volstrekt onbekende tegenstander.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A), Branco Kok (-75 Pawel Rubin), Tim van der Meer (-85 Rutger Opperman), Youri Riepe, Leon de Brabander, Joey Valstar (-80 Frank Vellekoop), Angelo Zwirs, Tom van Veen , Nick Peters

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst