Brief aan ouders JO15,16,17&18 vanuit werkgroep alcoholbeleid
zaterdag 8 juli 2017

De afgelopen periode is een werkgroep in opdracht van het bestuur bezig geweest met het alcoholbeleid voor leden jonger dan 18 jaar.
De wetgever heeft 3 jaar geleden bepaald dat er geen alcohol geschonken mag worden aan minderjarigen onder de 18 jaar. De praktijk leert dat het handhaven van deze leeftijdsgrens een zeer lastige opgave is.
De werkgroep is zich gaan oriënteren op welke wijze we binnen S.V. Honselersdijk er voor kunnen zorgen dat we ons wel aan deze leeftijdsgrens kunnen gaan houden. We hebben gekeken naar de ons omliggende verenigingen om te kijken hoe ze hier mee omgaan. Eigenlijk is er nergens beleid bepaald op dit gebied. De afgelopen periode heeft de gemeente Westland aangegeven de komende periode te zullen gaan handhaven bij sportverenigingen. Wij hebben al een controle gehad op één van de laatste supersaturdays. Feit is dat als we als vereniging in overtreding zijn de kantine zal moeten sluiten. Om dit te voorkomen en om te voldoen heel simpel aan de wet zal er met ingang van het nieuwe voetbalseizoen nix 18 gehanteerd worden. Alle spelers en ouders van JO 15, JO 17 en JO18 worden d.m.v. een brief geïnformeerd. Worden er spelers jonger dan 18 jaar gezien met alcohol binnen het sportcomplex dan zullen er maatregelen getroffen worden. Deze kunnen uiteindelijk resulteren in een schorsing voor 1 of meerdere wedstrijden. We doen dit niet om de jeugd te pesten maar om als vereniging de verantwoording te nemen die van ons wordt gevraagd.

Nancy Peters, Evelien Mouthaan, Kim van Zanten, Hans van de Vlis en Marcel van Dijk

Condubouw