S.V. Honselersdijk zaal ingedeeld in 1e divisie A
dinsdag 11 juli 2017

Seizoensopening bekerwedstrijd tegen eredivisionist TPP

Na de promotie in de Topklasse moeten de zaalvoetballers van s.v. Honselersdijk komend seizoen voor de uitwedstrijden veel naar Noord Holland. 8 tegenstanders spelen daar hun wedstrijden. De andere opponenten komen uit Leek (Groningen) Urk (Flevoland) en Salaam uit Rotterdam. Waarschijnlijk een leukere poule qua reisafstanden dan wanneer de indeling in de 1e divisie B had plaats gevonden met reizen naar Roermond, Vlissingen en de Achterhoek.

s.v. Honselersdijk komt in deze 1e Divisie A ook uit tegen de 2e teams van FC Marlene, landskampioen `t Knooppunt en Hovocubo. Dit zijn gelijk de 1e drie wedstrijden. Apart zal ook de wedstrijd op Texel worden. Op de heenweg is het Waddeneiland nog te bereiken met de reguliere veerdienst. De terugreis naar Den Helder zal met een vissersbootje uitgevoerd worden. Zeker met wat extra windkracht zullen de Honselse zaalvoetballers over een sterke maag moeten beschikken.

Op vrijdag 08 september begint s.v. Honselersdijk het seizoen officieel met een bekerwedstrijd in eigen huis. De KNVB koppelde ons aan eredivisionist TPP. De Rotterdamse ploeg is al jaren een begrip in de zaalvoetbal eredivisie. Gelijk dus een mooie krachtmeting voor s.v. Honselersdijk 1. Want ook in de voorbereiding wordt er al geoefend tegen eredivisionisten FC Eindhoven en Watergras uit Gouda, maar dit is toch serieuzer!

1 week later op 15-09-2017 begint s.v. Honselersdijk de competitie met een thuiswedstrijd tegen FC Marlene 2. Er zitten een aantal geroutineerde teams in deze 1e Divisie en het is op dit moment nog maar de vraag welke van deze teams aan het eind van het seizoen de stap naar de Eredvisie zaalvoetbal kan maken. 1 ding is zeker, de zaalvoetballers van S.V. Honselersdijk zullen er alles aan doen om komend seizoen uit te komen op het hoogste zaalvoetbalniveau.
De zaalselectie van s.v. Honselersdijk heeft hiervoor wat veranderingen t.o.v. vorig seizoen ondergaan. Met een nieuwe trainer, en ook diverse nieuwe spelers, zal de concurrentie komend seizoen groot zijn. Mooi is dan ook dat de KNVB de wens van s.v. Honselersdijk heeft in kunnen willigen dat het 2e team komend seizoen uitkomt in de Hoofdklasse zaalvoetbal. Binnenkort stellen wij de nieuwe trainer en spelers aan u voor.

Indeling 1e divisie A:
Knooppunt `t 2 (Amsterdam)
AC Kingdom (Amsterdam)
Zeemacht (Den Helder)
White Stones (Egmond aan Zee)
FC M.A.R.L.E.N.E 2 (Heerhugowaard)
HZV/Het Vennewater (Heiloo)
S.V. Honselersdijk (Honselersdijk)