Vacature; Bestuurslid met de portefeuille Vrijwilligerszaken

Van de bestuurstafel
Kim van Zanten
Januari 2017

Wij zijn op zoek naar een bestuurslid ‘vrijwilligers’

Vrijwilligers worden terecht wel ‘het cement’ in de samenleving genoemd.
S.V. Honselersdijk prijst zich dan ook rijk met de vele enthousiaste en actieve vrijwilligers,
die zich op dit moment met de vereniging verbonden voelen.
Dankzij de inzet van deze vrijwilligers, kunnen we spreken over een bruisende vereniging.

Bij het inzetten van vrijwilligers is het vooral de kunst om de juiste persoon op de juiste plek in te zetten. Het is vanzelfsprekend dat wanneer je iets doet wat je leuk vindt of goed kan, je daar extra gemotiveerd door raakt en er nog meer energie van krijgt om het gewenste resultaat te bereiken. We hebben het dan met name over binden en boeien.

Om vrijwilligers te kunnen binden en boeien, is het van belang om bij elke individuele vrijwilliger op zoek te gaan naar zijn of haar potentiële schatkamer. Uiteraard geldt dit voor de huidige vrijwilligers als voor de nieuwe vrijwilligers waar we voor werven.

Vrijwilligers staan er vaak om bekend dat ze hun vrijwilligerswerk vol passie doen, maar verder weinig van zich laten horen als we het hebben over het evalueren van hun vrijwilligerswerk, ideeën die ze opdoen, vragen stellen of knelpunten aangeven waar ze mee zitten.

Om te voorkomen dat een vrijwilliger hierdoor ongemotiveerd kan raken of (onverwachts) gaat stoppen, is het essentieel om hier als vereniging oog voor te hebben. Een vrijwilliger verdient aandacht, in welke vorm dan ook!

Gezien de landelijke ontwikkelingen is het van belang om de huidige vrijwilligers aan onze vereniging te blijven binden en boeien en heeft het de ambitie om nieuwe vrijwilligers te werven.
Ons voormalig bestuurslid “vrijwilligers” heeft de afgelopen jaren een aantal belangrijke zaken rondom het vrijwilligersbeleid op poten gezet. Helaas is zij wegens omstandigheden per direct gestopt, waardoor we op dit moment naarstig op zoek moeten naar een nieuwe kandidaat als bestuurslid “vrijwilligers.

Het bestuurslid ‘vrijwilligers’ geeft inhoud aan het vrijwilligerswerk binnen de vereniging en naast je portefeuille gericht op vrijwilligerszaken is deze functie ook nog eens heel goed voor je persoonlijke netwerk!

Er is een optimale afstemming tussen vraag naar en aanbod van vrijwilligers.
Vrijwilligers en middelen worden efficiënt ingezet en benut, waardoor de continuïteit en kwaliteit van het vrijwilligerswerk gewaarborgd is.

Als bestuurslid ‘Vrijwilligers’ maak je deel uit van het bestuur, welke totaal uit 11 bestuursleden bestaat. Ook vrouwen en ouders van jeugdspelers zijn van harte welkom om te reageren op deze belangrijke, leuke functie.

Ben jij binnen S.V. Honselersdijk al actief als vrijwilliger of wil je altijd al graag iets voor de vereniging doen? Liggen jouw kwaliteiten niet op het gebied van trainen, coachen, vlaggen of biertjes tappen, maar ben je juist wel graag bezig met plannen, organiseren, netwerken, binden en boeien, neem dan contact op met Kim van Zanten via secretaris@svhonselersdijk.nl

Prins Group