S.V. Honselersdijk Z1 boekt regelmatige zege bij hekkensluiter
zondag 22 januari 2017

S.V. Honselersdijk Z1 blijft riant aan kop in de Topklasse zaalvoetbal door een 2-4 zege op bezoek bij hekkensluiter Rotterdamse Studenten.

S.V. Honselersdijk begon flitsend. Binnen 25 seconden nam het op de Erasmus universiteit een 0-1 voorsprong door een treffer van Melvin Vissers. Makkelijk zou de wedstrijd echter niet worden voor de oranjehemden. RS heeft dan tot op heden slecht 2 punten na 2 gelijke spelen, maar is een goed georganiseerde ploeg. Doelpunten waren dan ook duur . Nadat Nicky Brouwer de 0-2 had gescoord na 5 minuten, wist S.V. Honselersdijk namelijk lange tijd de Rotterdamse keeper niet te passeren. RS wist inval jeugdkeeper Barry Botman nog wel 1 maal te passeren voor rust zodat S.V. Honselersdijk ging rusten met een minieme marge. Het duurde tot halverwege de 2e helft toen Marcel Pronk de bal van afstand fraai binnenschoot. RS schakelde hierna over op een meespelende keeper. De mogelijkheden die hierdoor ontstonden, door het lege doel bij balverlies, waren niet aan de Westlandse ploeg besteed. RS wist wel te profiteren van deze tactische variant. Met nog enkele minuten te gaan wist men wel 1 keer de vrije man te vinden en de spanning helemaal terug te brengen. Het was echter kort billen knijpen voor S.V. Honselersdijk want een snelle counter tussen Jordy Brouwer en Melvin Vissers werd door laatst genoemde doeltreffend afgerond. De 2-4 zege zorgt ervoor dat S.V. Honselersdijk 9 punten voorsprong heeft op naaste belager Maense. En dat is nu net de ploeg waar S.V. Honselersdijk komende vrijdag de degens mee kruist. Om 20:00 uur wordt er dan afgetrapt in sporthal Margriet in Schiedam. Vrijdag 3 februari speelt S.V. Honselersdijk eindelijk weer thuis. Tegen Lugdunum wordt er dan om 20:30 uur afgetrapt.

Zaal Dames 1 onderuit tegen koploper Nootdorp
De dames speelden op bezoek bij de lijstaanvoerder Nootdorp een goede wedstrijd maar bleven met lege handen. S.V. Honselersdijk nam in de 1e helft 2 maal een voorsprong maar keek halverwege tegen een 4-2 achterstand aan. De 2e helft wisten de Honselse dames middels 2 treffers de stand weer recht te trekken tot 4-4. Het was echter de thuisploeg die door 2 treffers geflatteerde de zege naar zich toe trokken. S.V. Honselersdijk is in de middenmoot terug te vinden in hun 1e klasse. Voor de Honselse dames scoorde Susan Drankier 2 maal. Inge Versteeg en Tamara Kuiper wisten ook 1 maal het net te laten bollen.

Prins Group