Weer een stapje verder in een veilig sportklimaat, een vertrouwenspersoon
maandag 12 december 2016

Zoals we al eerder hebben aangekondigd willen wij als S.V. Honselersdijk er alles aan doen om een veilig sportklimaat te creëren. De eerste stap was het aanschrijven van alle (jeugd)trainers en –leiders met de vraag of zij een VOG (verklaring omtrent gedrag) willen aanvragen. Gelukkig werken veel mensen graag mee dus druppelen de VOG’s binnen.

Gelukkig kan ik jullie mededelen dat het vinden van een geschikt vertrouwenspersoon ook gelukt is. Hans van der Stelt, voormalig huisarts, is bereid gevonden om deze rol op zich te nemen voor onze vereniging. Hans stelt zich hieronder kort even voor:

-door Hans van der Stelt-
Na de lagere school in Honselersdijk gevolgd te hebben en de middelbare school in Delft ging ik geneeskunde studeren in Rotterdam.
In die tijd heb ik nog enkele jaren bij S.V. Honselersdijk gevoetbald, waarbij het hoogtepunt van mijn voetbalcarrière één wedstrijd in het tweede elftal was. Wel drie doelpunten gemaakt die wedstrijd maar te weinig indruk gemaakt …. Verder altijd in het vijfde gevoetbald. Dat elftal werd 'de Stichting' genoemd en een stichting is een instelling welke niet tot doel heeft om winst te maken. Dus … het was wel gezellig !! In die tijd ben ik ook nog twee jaar verzorger geweest bij het eerste elftal, Teun Groeneveld was toen trainer.
Na mijn studie geneeskunde heb ik twee jaar gewerkt als assistent chirurgie in het RdGG te Delft. Daarna startte ik mijn huisartsenopleiding, welke in die tijd nog één jaar duurde, om in 1980 huisarts te worden in Rotterdam Crooswijk.
Na 7,5 jaar Rotterdam Crooswijk nam ik in 1987 in Honselersdijk de huisartsenpraktijk van mijn vader over die toen 36 jaar huisarts in Honselersdijk geweest was. Ik zelf ben tenslotte 28 jaar werkzaam geweest binnen de gemeente als huisarts waarbij in 2006 mijn praktijk verhuisd is van Honselersdijk naar Naaldwijk boven apotheek Naaldwijk op de Stokdijkkade.
In juni 2015 ben ik gestopt als huisarts en ik geniet nu van mijn vrije tijd waarbij golfen en (race)fietsen mijn hobby’s zijn.
Mij is gevraagd vertrouwenspersoon te willen worden bij Sport Vereniging Honselersdijk . Dit wil ik graag doen want S.V.H. draag ik nog steeds een warm hart toe. Ik kom nooit kijken maar betrap mij er wel op dat ik ieder weekend even kijk hoe ze gespeeld hebben. Er komt een speciaal email adres welk automatisch doorgelinkt gaat worden naar mijn prive email adres. Kort gezegd 'zelfs Ab van Dijk leest een eventuele mail aan mij niet'. Dit om mijn functioneren als vertrouwenspersoon ook zo strikt mogelijk te kunnen waarborgen.

Uiteraard hopen we dat Hans nagenoeg geen mails ontvangt in zijn rol als vertrouwenspersoon, maar mocht het nodig zijn is hij bereikbaar via vertrouwenspersoon@svhonselersdijk.nl

Prins Group