Vanaf de bijvelden: voetballend weinig hoogtepunten bij S7
maandag 12 december 2016

Met de naderende winterstop op de Honselse voetbalvelden wordt er een oude rubriek onder het stof vandaan gehaald. De laatste tijd merken we dat er weer vele teams zijn die wekelijks een wedstrijdverslag op social media plaatsen. Dit was voor de webredactie uiteraard reden genoeg om de rubriek 'Vanaf de bijvelden' weer nieuw leven in te blazen. We trappen af met enkele passages uit het wedstrijdverslag van de jonge senioren van S7, welke een teleurstellend 0-0 gelijkspel op het scorebord zagen staan na 90 minuten voetbal tegen HVC'10 S8.

"De voorbereiding was zoals altijd weer ideaal (hier komen de smoesjes). Meerdere vedettes hadden de avond ervoor weer menig drankjes genuttigd en liepen er dus weer uiterst fit bij op de wedstrijddag.
Sommige dieren zijn niet gemaakt voor presteren op de vroege ochtend en zo ook enkele dieren van het S7 waar geluiden klonken als ‘ik kom net uit mijn nest rollen’ ‘beter spelen we voortaan weer gewoon half 3’. Nu zou je denken dat we om 9uur s’ochtends moesten spelen, maar het was kwart voor 1. Ook dit was dus nog te vroeg."

"En daar gingen ze. Waar normaal gesproken deze fanatieke baltovenaars het hele veld opvreten en de tegenstander compleet vernederen, vlogen vandaag de passes vol onkunde alle kanten op en het tactisch plan werd niet uitgevoerd."

Gelukkig was er voor de mannen van S7 later op de dag een kans op eerherstel, want er stond een Super Saturday gepland. Dit evenement bleek op deze zaterdag beter bij de vorm van Honselersdijk 7 te passen: "Het feest (muzikaal begeleid door Bombastic) was er weer eentje voor in de geschiedenisboeken van dit mooie elftal. Met sponsors als Chemisch verwerkingsbedrijf L. Hartsuiker en XXL Mode Dennis van der Meer kon dit natuurlijk ook niet anders. Urg heeft hierdoor alsnog zijn straatpannenkoek neergelegd ook al kon hij zich dit niet meer herinneren. Onze tactische wondertrainer Peet had het zo naar zijn zin dat hij tot in de late uurtjes in het hok nog tactische besprekingen aan het houden was. Al met al dus toch nog een succesvolle dag."

Klik hier voor het volledige verslag van HVC’10 S8 – S.V. Honselersdijk S7

Sosef & v/d Knaap