S.V. Honselersdijk weer met lege handen
maandag 12 december 2016

S.V. Honselersdijk sluit de 1e competitie helft af met een geflatteerde 3-0 nederlaag tegen HVC’10. Net als verleden week was de arbitrage verantwoordelijk voor de uitslag. Scheidsrechter Vreeswijk keurde in het begin van de wedstrijd namelijk geheel ten onrechte een doelpunt af en weer op advies van de grensrechter. Door de 3e achtereenvolgende nederlaag zit de ploeg nog in het bovenste rechter rijtje, maar ziet de achtervolgers naderbij komen.

Het zit dus S.V. Honselersdijk deze fase van de competitie niet mee. Na de teleurstellende nederlaag verleden week tegen het onderaan staande Kethel Spaland, was het zaak om tegen HVC’10 een goed resultaat neer te zetten.
Op het druilerige sportpark waar de lichtmasten al gauw ontstoken werden en voor het eerst weer een balsponsor nl.Unicum Restaurants & Hotel Elzenhagen uit Poeldijk. Het werd een gelijk opgaande wedstrijd waar beide ploegen weinig kansen weggaven. De eerste plaagstootjes waren voor de thuisploeg. Na een knappe aanval was het Joey Valstar die een kop kans kreeg. Even later goed opkomen van Rico Kok die om zijn man heen ging en bij de achterlijn de bal terug legde op broer Nando. Nando op zijn beurt legde de bal terug op Leon de Brabander die hard uithaalde en precies in de handen van keeper Daniel van der Knijff schoot. Een minuut later was het doelman Boy Zuiderwijk die zijn klasse moest tonen om een achterstand te voorkomen. In de 14e minuut een cruciaal moment in de wedstrijd. Het was een goede ingreep van Ricardo van der Zijden en hij zette zelf de aanval op. Via de rechterkant kreeg hij de bal terug van Nando en liet keeper van der Knijff kansloos. Scheidsrechter Vreeswijk keurde dit doelpunt af op advies van zijn grensrechter. Onbegrijpelijk dat scheidsrechter Vreeswijk deze op advies van zijn grensrechter afkeurde en dit niet zelf constateerde. HVC’10 leek geschrokken van dit moment en liet zich vrijwel terugzakken. Het liet S.V. Honselersdijk het spel maken en de dijkenaars konden de bal achterin rustig rond spelen. Het was niet eenvoudig meer om de hoekse muur te omzeilen. Ook omdat het spel niet breed gehouden werd. Veel ballen werden dan ook ingeleverd bij HVC’10.

De 2e helft begon zoals de 1e helft was geëindigd. De hoekenezen gokten volledig op de counter en liet de thuisploeg weer het spel bepalen. Sporadisch was HVC’10 voor het doel van de tegenstander te vinden. In de 49e minuut wel een vrije trap voor HVC’10 die goed voor de doelmond werd gebracht en in één keer op de slof werd genomen, maar keeper Zuiderwijk stond op de goede plek. Zo was het S.V. Honselersdijk die meer en meer de aanval zocht. Maar om de vrije man te vinden was niet eenvoudig. De HVC’10 verdediging vertoonde weinig scheurtjes. In de 72e minuut was de thuisploeg toch dicht bij een doelpunt. Een voorzet werd goed ingekopt door Tom van Veen, maar een fantastische redding van keeper van der Knijff en daarna werd de bal nog van de doellijn gehaald. Maar in de 79e minuut een counter van HVC’10 die goed werd uitgespeeld en afgemaakt werd door Yannic van Noort, 0-1. Trainer Piet Boon stuurde Rico naar voren voor een alles of niets, voor de laatste 10 minuten. Maar dat was koren op de molen voor HVC’10. De uitvallen werden vlijmscherp uitgevoerd. In de 82e minuut was het Leon die Frank Schipper onderuit haalde in het strafschopgebied. De penalty werd benut door Leroy Smits, 0-2. Een paar minuten later was Mitchell Bouwhuis die de bal in de kruising ramde en voor de 0-3 zorgde. De laatste 5 minuten waren er nog een paar mogelijkheden voor de ingevallen Luke Groenenboom, maar dat mocht allemaal niet meer baten. Zodoende stond de ploeg van Piet Boon weer met lege handen.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Branco Kok, Michel van Giesen (geel, Loek Grootscholten), Marcel Bruggeling (A), Rico Kok, Ricardo van der Zijden, Leon de Brabander (geel), Tim van der Meer (geel, -85, Luke Groenenboom), Tom van Veen, Joey Valstar, Nando Kok (-75, Nick Peeters).

Condubouw