Vanaf de bijvelden: Interland voor de C1
dinsdag 8 april 2014

Zaterdag geen competitie maar een vriendschappelijke interland tegen een regioteam uit Middlesbrouch. Een vervelend bericht van de week gekregen van onze rots in de branding achterin, Luuk. Aan het einde van de wedstrijd verleden week eruit geschopt door Houtwijk en de blessure was van dien aard dat later bleek dat Luuk een breukje in zijn bovenbeen en een scheurtje in de binnenband van zijn knie had. Hij zit nu in het gips en moet over twee weken weer terug naar het ziekenhuis om te kijken hoe het ervoor staat. Zeer jammer voor hem omdat we nu juist in een fase zitten dat we zouden kunnen gaan oogsten. Hoofd omhoog Luuk en werken aan herstel en als het allemaal een beetje meezit zou je 10 mei wel al weer ‘s op het veld kunnen staan met de laatste competitiewedstrijd.

Nu zaterdag, de wedstrijd begon wat later omdat de gasten wat moeite hadden om de bus te parkeren. Uiteindelijk begonnen we om 10.30 uur aan de wedstrijd. In het begin was al duidelijk te zien dat het klasse verschil groot was. Wij lieten de bal makkelijk rondgaan en kregen daar ook alle gelegenheid toe. Na een paar minuten was het Lars die de score opende op aangeven van Nick die voor de verandering een keer als linkshalf startte. Weer wat later was het Ivan(die de laatste tijd het net makkelijk vind) mocht scoren op aangeven van de mee opgekomen Rob. Weer was het Lars die voor de tweede keer scoorde met links. Halverwege de eerste helft was het Rick die met een uitstekende kopbal de 4-0 aantekende op aangeven van de zeer ijverige Brent. Ook al was de tegenstand minimaal de combinaties liepen vlot deze ochtend en er werd prima gevoetbald. Voor rust maakte Ivan nog de 5-0 op aangeven van Nick. Na de rust zijn we gewoon verder gegaan met scoren, Rick opende de score na rust en maakte de 6-0. Daarna was het Justin die na een corner van Brian de 7-0 prima inkopte. Nu was het Ivan die met een schitterende kopbal de 8-0 aantekende op aangeven van Brian. Er brak nu een fase aan van veel kansen missen, maar ja dat krijg je ook als het zo gemakkelijk gaat. Brian schoot de 9-0 erin en Lorenzo mocht de 10-0 maken. Herr v Diek gooide nog wat olie op het vuur door aan te kondigen dat als de manne 12-0 zouden maken hij volgende week de koekjes zou verzorgen. De manne gingen op jacht naar meer doelpunten maar het zat niet mee de laatste minuten.

Uiteindelijk scoorde Brent er nog wel 2 maar hij schoot deze vanuit een buitenspel positie in het doel helaas. Geen koekjes van Herr v Diek maar niet getreurd manne. Onze oplettende grensrechter zag dat de trainert halverwege de tweede helft zijn veter vast zat te maken. Dus een mazzeltje voor jullie en volgende week toch koeken en wel van de trainert. Maandag met de eerste jaars naar Verburch om te oefenen, dinsdag en donderdag lekker trainen en dan toewerken naar zaterdag wanneer we SVH thuis krijgen en hebben we nog wat recht te zetten na de beschamende 2-2 uit. Weer een lekker druk weekje, top!
Marcel Noordam

Zoomin'