S.V. Honselersdijk van slag
zondag 6 april 2014

Ook vandaag liet S.V. Honselersdijk weer een steekje vallen. Op het vernieuwde complex “sportpark de Verlichting” werd met 3-2 verloren van TAC’90. Juist nu het erom gaat spannen, lijken de onderste ploegen het grote struikelblok te worden. Trainer Piet Boon moest weer noodgedwongen het elftal op vele plaatsen wijzigen. Dit heeft te maken met de vele schorsingen en blessures. Morad kon ook niet aanwezig zijn i.v.m. de geboorte van zijn dochter.

Eerste helft
De eerste helft gaf de burger nog goede moed. Aanvallend waren de eerste kansen voor de Dijk. In de 4e minuut een open kans voor Nick van Rhee na een breedte pass van Pavel. Schijnbaar schrok Nick van deze kans en schoot de bal in de handen van de TAC’90 keeper (foto 1)

In de 9e minuut een snelle vrije trap van Frank op Nick Peeters. Net voor het strafschopgebied werd hij onderuit gehaald. De vrije trap van Frank werd over geschoten. De druk op het doel van TAC’90 werd opgevoerd. Het spel werd goed breed gehouden en de ruimte werd goed benut. TAC’90 had daarbij de nodige overtredingen nodig om de dijkenaars tegen te houden. Vooral aan de linker kant lag de ruimte. In de daarop volgende minuut een mooi een-tweetje tussen de beide Nicks, wat absoluut geen buitenspel was en Pavel met het hoofd scoorde. De scheidsrechter keurde op advies van de zeer matige grensrechter van TAC’90 het doelpunt af. In de 14e minuut bereikte een voorzet het hoofd van Nick van Rhee. De bal werd doorgekopt door Nick en misgetast door een verdediger van TAC’90. Pavel profiteerde hiervan, haalde goed uit en scoorde de 0-1 (foto 2). Het was niet meer dan terecht. Dit gaf aan de ploeg wel een aardige opsteker, maar 10 minuten later was dit over. De getrukte Rico Kogeldans ging gewillig neer in het strafschopgebied, en scheidsrechter de Groot wees naar de stip. Zonder moeite knalde hij zelf de penalty achter doelman Tom van Schie.

Maar in feite was er nog niets aan de hand. De dijk bleef het betere van het spel houden. In de 30e minuut was het goed opkomen van Nando. Met veel moeite wist hij zich van zijn tegenstander te ontdoen en legde de bal breed op Leon. Leon draaide in het strafschopgebied om zijn as het haalde met links uit. Een verdediger kon net op de doellijn redding brengen (foto 3). Aan het einde van de 1e helft gebeurde er niet veel meer, zodat we met een gelijke stand gingen rusten.

Tweede helft
Na 20 seconden in de 2e helft was het TAC’90 die gelijk al de 2-1 scoorde. Net als vorige week in de 2e helft tegen CION, kwam S.V. Honselersdijk ook deze klap niet meer te boven. Bij dit soort ploegen in de onderste regionen, kan je verwachten dat ze alles uit de kast halen, om het spel van de tegenstander te ontregelen. Veel tijd rekken bij overtredingen waarbij de scheidsrechters maar matig optreden. In de 21e minuut stond door een uitval de 3-1 op het scorebord. Dezelfde minuut deed S.V. Honselersdijk gelijk wat terug. Een corner werd door Marcel teruggelegd op Frank. Met een digitaal schot wist hij de 2-3 te scoren (foto 5). Met nog 25 minuten te gaan moest er een offensief komen van de Dijk. Maar even later werd Rico Kok onterecht eruit gestuurd, wegens vasthouden van zijn tegenstander. Iedereen kon zien dat Rico zelf eerst werd vastgehouden door de slimme Rico Kogeldans. Maar de matig leidende scheidsrechter de Groot zag dit anders en stuurde Rico van het veld.

Met zijn tienen werd het een schier onmogelijk opgave om deze stand om te buigen. Er moesten risico’s genomen worden maar het ging allemaal te gehaast. Een tactiek was er niet meer. De bal werd naar voren geschoten naar het overvolle middenveld. En dan maar afwachten hoe de bal valt. De kansen bleven daardoor uit. In de eerste helft werd het spel nog goed breed gehouden, maar het trok nu zonder enig overleg naar voren, zonder het breed te houden. De beste kansen waren de uitvallen van de thuisploeg. S.V. Honselersdijk kwam niet verder dan een paar afstandsschoten. In de 4e minuut in blessure tijd kwam de Dijk met de beste aanval van de 2e helft. Nick Peeters werd op links goed de ruimte ingestuurd en ging alleen op keeper van TAC’90 af. Nick had genoeg ruimte om op het doel uit te halen, maar bij de prima aanname twijfelde hij tussen een schot en een voorzet zodat een grote kans verloren ging. Na amper 5 minuten in blessure tijd, floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

A.s. zaterdag komt Die Haghe op bezoek. De ploeg doet nog steeds mee voor de nacompetitie en wil zeker de punten mee naar huis nemen.

Opstelling:
Tom van Schie (geel); Nando Kok, Marcel Bruggeling, Tom Lobert (-65, Joey Brouwer), Tim van der Meer; Frank Vellekoop (-75, Michel van Giesen), Rico Kok (rood) Leon de Brabander (A); Nick Peeters, Nick van Rhee, Rubin Pavel

Sosef & v/d Knaap