SV Honselersdijk O23 speelt gelijk tegen VV Quintus O23
woensdag 12 april 2023

Dinsdagavond mocht SV Honselersdijk O23 aantreden in de vriendschappelijke wedstrijd tegen VV Quintus O23 op sportpark ‘De Uithoek’ in Kwintsheul. Waar 2de elftal trainer Jasper Steringa later aansloot vanwege het trainen van de jeugdelftallen door de selectie, was het voor onze JO19 trainer Roy Jansen een weerzien tegen zijn oude club.

In de eerste 15 minuten was Honselersdijk het team met het meeste balbezit. Quintus liet Honselersdijk achterin rondspelen en wachte geduldig af. Vanuit door de thuisploeg vele toegestaande balbezit, konden de bezoekers niet echt gevaar stichten. Vanaf minuut 18 lukte dit Quintus wel een paar keer. De oranjehemden haalde opgelucht adem nadat de Heulse aanvaller Stijn van der Wel de paal raakte. Diezelfde aanvaller bleek in deze fase van de wedstrijd een ware plaag. De Honselse verdediging moest 2 keer dichtbij de 16 meter ingrijpen wat leidde tot vrije trappen op een gevaarlijke plek. Uit de laatste vrije trap ontstond een corner. Uit deze corner wist Quintus bijna te scoren, was het niet dat Scott van der Ende de bal van de lijn wist te halen. In minuut 24 opende Quintus de score nadat eerder genoemgde aanvaller uit Kwintsheul vanuit de 5 meter het net wist te vinden. In de 32ste minuut was het middenvelder Lowel Dijkhuizen die na een knappe rush over rechts de 1-1 noteerde door de bal in de hoek te schuiven. Dit was tevens de ruststand.

Direct na de rust in de 48ste minuut verzuimde Lowell Dijkhuizen de ploeg uit Honselersdijk op voorsprong te zetten door de bal op de paal te lobben. In minuut 68 kende scheidsrechter en voormalig speler van SV Honselersdijk Bryan de Brabander zijn oude club een vrije trap toe net buiten het strafschopgebied. Milan Vijftigschild noteerde een 1-2 voorsprong door deze vrije trap op schitterende wijze in de kruising te krullen. In minuut 81 kreeg centrale verdediger Jorne Persoon vanuit een corner de gelegenheid om zijn ploeg verder op voorsprong te zetten, maar kreeg de bal op de lijn er niet in. Het lukte Quintus wel om de stand weer gelijkt te trekken door van buiten de 16 meter de bal laag in de hoek te schieten. De eindstand kwam hiermee op 2-2.

Vanaf deze plek wens ik iedereen een vrolijk pasen en alle jeugdelftallen veel succes met het Westlandkampioenschap!

Opstelling: Mark Zwinkels, Don Peters, Jorne Persoon (A), Björnn Holstein (-65 Matt van Os), Kay Gardien, Daan van Elswijk, Lowel Dijkhuizen, Scott van der Ende (-60 Jens de Bruijn), Romeo Kolmus (-65 Ali el Azraki), Bart van der Ende, Milan Vijftigschild

Tekst: Marcel Bruggeling

Van der Meer verzekeringen