Doelstelling van www.svhonselersdijk.nl

De website van de Sport Vereniging Honselersdijk heeft de volgende doelstellingen:

• Vergroten van de betrokkenheid van de leden en vrijwilligers bij de Sport Vereniging Honselersdijk door nieuwsvoorziening met zo mogelijk één nieuwsflits per dag in de periode september t/m mei, die vooral luchtig van aard zijn.
  • Leden en overige bezoekers van het sportpark informeren over activiteiten die door SV Honselersdijk worden ontplooid.
  • Aanvulling op het wekelijkse (papieren) clubblad met ‘dagelijks nieuws’
  • Platform voor leden om te communiceren en te publiceren over verenigingsgerelateerde zaken.
  • Vergroten van de interactie met en tussen de leden van de Sport Vereniging Honselersdijk
  • Vergroten van de reclamemogelijkheden voor bedrijven (onderdeel van het sponsorbeleid)
  • Vergroten van de bekendheid van de Sport Vereniging Honselersdijk op de digitale snelweg door het bieden van informatie over de vereniging en haar producten voor de hierboven genoemde doelgroepen
  • Aanbieden van informatie voor aspirant-leden en online toegang tot formulieren betreffende de ledenadministratie (inschrijven, muteren, uitschrijven).
  • Op termijn: identificatie van de leden met de vereniging via de website en verkoop van merchandising (volgens de beschreven Kansen in het Plan van aanpak Clubhuis van de toekomst, maart 2001)

Ontwikkeling van de website

In 1996 bracht pionier René Herrewijnen de eerste versie van de internetsite op de snelweg. De site bleef ca. twee jaar actueel.

De website zoals in 1996

Hieronder een overzicht van de verdere ontwikkeling van de website tot nu toe.

September 1999

In juni 1999 besloot het bestuur een nieuwe internetsite in de lucht te brengen. Voor het onderhoud zocht het bestuur een vrijwilliger. Reinier van Velden bood zich direct aan en werd de webmaster. Zijn eerste daad was de registratie van www.svhonselersdijk.nl.
De redactie valt onder de secretaris, toen Koos Ophorst.

De website zoals in 1999

Maart 2000

De ontwikkeling van de site is te zien aan de nieuwsflitsen op de homepage en de advertenties.

De website zoals in 2000

Augustus 2000

Verdere ontwikkeling met meer kleur op de homepage.

De website zoals in 2000

November - December 2001

Elftallenpagina en prikbord toegevoegd, met links op het scherm nieuwe minder opvallende navigatie.

De website zoals in 2001

September - Oktober 2002

Prikbord verwijderd, programma en uitslagen/standen eerste elftal toegevoegd. Ook poll beschikbaar gesteld.

De website zoals in 2002

Mei 2004

Laatste dag van de oude website (6 mei 2004)

De website zoals in 2004

Mei 2004 - Juli 2009

De website gedurende de periode 2004-2009

Op de 45e verjaardag van onze vereniging, 5 mei 2004, werd een vernieuwde website gelanceerd. Een nieuw ontwerp en voor de webredactie een geheel nieuw systeem om nieuws, mededelingen en agendapunten bij te houden.
Begin januari 2006 werd de pagina Ledenadministratie het leven in geroepen, waar (aspirant-)leden alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. De inmiddels welbekende SchaduwCoach competitie werd geboren en het webteam werd uitgebreid.
Om spam en vervelende berichten tegen te gaan werd in februari 2007 besloten gastenboekberichten te controleren alvorens ze te plaatsen en rubrieken zoals Vanaf de bijvelden en Opmerkelijk Nieuws kwamen erbij om het nieuwsaanbod aantrekkelijk te houden.

In het voorjaar van 2009 besloot Koos Ophorst zijn werkzaamheden voor de website te beëindigen, na 10 jaar trouwe dienst. Dit is voor het webteam aanleiding geweest om de website nog eens geheel te vernieuwen en op te dragen aan Koos.

Juli 2009 - Juli 2015

De website gedurende de periode 2009-2015

Naast het vernieuwde ontwerp is er veel veranderd achter de schermen van de website. Vooral technische details en het beheergedeelte voor het webteam is grondig aangepakt. Voor de bezoeker is er ook een aantal dingen verbeterd. De URL-structuur is gewijzigd, waardoor de leesbaarheid en vindbaarheid door zoekmachines wordt bevorderd. Uiteraard werken de 'oude-stijl' URL's nog wel, mocht u favorieten hebben opgeslagen.
Persoonsgegevens op het gastenboek worden opgeslagen voor uw gemak en het is mogelijk om alle gastenboekberichten sinds 2004 na te lezen. Tevens zijn de smilies uitgebreid.
Ten slotte worden foto's bij nieuwsberichten nu ook in origineel formaat bij een nieuwsbericht geplaatst.

Woensdag 29 juli is de nieuwe website online gegaan.

Juli 2015 - nu

In 6 jaar is er veel veranderd. Tegenwoordig gebruikt meer dan de helft van de website-bezoekers een mobiele telefoon of tablet. Berichten worden gedeeld via Twitter en Facebook. De website moest met de tijd mee. Daarbij is gekozen om de website in andere technieken (voor de nerds onder ons: ASP.NET MVC in plaats van PHP) vanaf niets opnieuw te ontwikkelen. Het resultaat is een responsive website die op alle apparaten gebruiksvriendelijk werkt, met een betere social media integratie door middel van Twitter Cards en Open Graph metadata. Het wedstrijdprogramma is nog meer geïntegreerd in de website en bezoekers kunnen hun eigen elftal instellen, zodat de meest relevante informatie snel beschikbaar is.

Precies 6 jaar na de vorige grote update is de vernieuwde website live gegaan.

Recensies

Westlandsche Courant 19-04-2002: