S.V. Honselersdijk JO17-1 wint verdiend intensieve competitiewedstrijd tegen V.V. Lyra JO17-2
woensdag 2 november 2022

Maandagavond 31 oktober 2022 speelde S.V. Honselersdijk JO17-1 haar eerste competitiewedstrijd in de 1ste klasse (2e fase) – 04 thuis op Sportpark De Strijphorst tegen V.V. Lyra JO17-2. Hoofdtrainer Mitchell Vlielander schitterde wederom door afwezigheid, vanwege een vakantie midden in het seizoen in Bali. De wel aanwezige hoofdtrainer Lars Middelburg geassisteerd door Thom Persoon, zag zijn ploeg sterk beginnen tegen een V.V. Lyra onder andere begeleid door oud-eerste elftal speler en jeugdtrainer Marcel Noordam.

In de eerste 20 minuten speelde S.V. Honselersdijk met een hoge intensiteit. De gasten uit De Lier werden op hun eigen helft afgejaagd met de intentie om de bal zo dicht mogelijk bij het doel te veroveren. Dit leidde tot verschillende corners en kansen. Na deze fase nam V.V. Lyra het spel over. Het leek alsof S.V. Honselersdijk haar 2de adem moest terugvinden. Daarnaast werd aan Honselse zijde de balans op het middenveld niet goed bewaakt en was de 6 positie regelmatig onbemand. Ondanks de kansen aan weerszijde, bleef de stand 0-0. Een open eerste helft waarbij het de vraag was welke ploeg de eerste goal zou gaan maken.

Dit werd al vroeg in de 2de helft duidelijk. S.V. Honselersdijk schoot uit de startblokken. Binnen 5 minuten stond het 3-0 voor de oranjehemden. De 1-0 kwam op naam van Djehnairo Holder op aangeven van de ingevallen Senna Vijverberg. Wessel Sosef zette het scorebord op 2-0, na een diepte bal op rechts van invaller Gijs Hofland gaf Djehnairo Holder de bal laag voor. Thomas Kortekaas legde menig speler en toeschouwer in de luren door een op het oog lijkende subtiel overstapje. Deze bal bereikte Ryan Zevenberg bij de 2de paal die de bal teruglegde op doelpuntenmaker Wessel Sosef. De 3-0 kwam wederom van de schoen van Djehnairo Holder die één op één met de keeper niet faalde, nadat hij was diep gestuurd door Thomas Kortekaas.

In de 50ste minuut deed V.V. Lyra iets terug door vanuit een vrijetrap de 3-1 binnen te koppen. De Theebukker stond vogeltje vrij en werd door de Honselse verdediging en keeper Quint de Hoog geen strobreed in de weg gelegd.

Hierna golfde het spel heen en weer. Waar keeper Quint de Hoog zich niet meer liet passeren was het aan de andere kant wel raak. De handige Djehnairo Holder maakte vanaf de rechterkant een actie naar binnen om vervolgens de 4-1 laag in de verre hoek binnen te schieten. Wessel Sosef pikte nog een doelpunt mee door de keeper in de luren te leggen. De Lierse keeper gokte op een breedte bal op de meegelopen Gijs Hofland, maar Wessel Sosef besloot zelf de 5-1 te noteren als eindscore.

S.V. Honselersdijk JO17-1 boekte hiermee een verdiende overwinning in een wedstrijd waarin zij veel intensiteit legde. Dit bleek ook wel uit het feit dat zowel Djehnairo Holder en Thomas Kortekaas zich met kramp moesten laten vervangen.

Opstelling: Quint de Hoog, Quinten Guttenberg (Gijs Hofland), Jort Suyker, Finn Strik, Rody van den Berg, Lance van Velzen (A), Joey Konijn (Senna Vijverberg), Thomas Kortekaas (Joey Konijn), Wessel Sosef, Ryan Zevenbergen, Djehnairo Holder (Quinten Guttenberg)

Tekst en Foto’s: Marcel Bruggeling

Van Dijk Brouwer Installatietechniek