S.V. Honselersdijk O23 wint nuttige wedstrijd met toekomst perspectief
donderdag 27 oktober 2022

Afgelopen dinsdagavond stond de 2de wedstrijd voor S.V. Honselersdijk O23 op het programma tegen VV Vitesse Delft O23 op Sportpark De Strijphorst. S.V. Honselersdijk O23 bestaat uit een selectie spelers vanuit de senioren selectie en de jeugdopleiding. Vandaag ruimde trainer Jasper Steringa een plek in voor JO17 aanvaller Djehnairo Holder, die een zeer goede indruk achterliet. S.V. Honselersdijk leidt spelers op voor haar 1ste elftal en hierbij geldt goed genoeg is oud genoeg. Daarnaast waren JO19 spelers Matt van Os, Romeo Kolmüs en Luca van Zanten geselecteerd.

De boodschap tijdens de wedstrijdbespreking was duidelijk, de lijn van de wedstrijd tegen DHC O23 doorzetten. Hoog druk zetten vanuit de as en in balbezit vanuit een verzorgde opbouw en positiespel zoveel mogelijk scoringkansen creëren en doelpunten maken.

S.V. Honselersdijk begon de 1ste helft goed. Het spel vond zich voornamelijk af op de helft van onze gasten uit Delft. Dit resulteerde in de 2de minuut tot de eerste kans. Vanuit een inworp werd Lowell Dijkhuizen bereikt die na het opendraaien de bal breed speelde op de inlopende Nick van der Kraan. Na een aanname in de loop belande de bal naast het doel van de fanatieke Delfse doelman. In de 7de minuut krulde de uitstekend spelende Lowel Dijkhuizen een corner op het doel, echter bracht de doelman redding.

Helaas moest centrale verdediger Jorne Persoon in de 14de minuut noodgedwongen het veld verlaten, na het opspelen van zijn enkel blessure. Met de jongeling Djehairo Holder als zijn vervanger, bleef het spelbeeld hetzelfde. Desondanks bleef VV Vitesse Delft wel de intentie houden om te blijven voetballen. In de 22 minuut een doelpoging middels de schouder van de van een blessure teruggekeerde Nick Duijvestijn, uit een corner van Daan van Elswijk welke werd gekeerd door de goalie uit de prinsenstad. Nadat diezelfde Nick Duijvestijn uit voorzorg werd vervangen door jeugdspeler Luca van Zanten, kreeg VV Vitesse Delft een kans. Uit een voorzet van links werd de bal over het doel van Lance van der Kooij gekopt.

Hierna volgde 2 kansen voor de ijverige Lowell Dijkhuizen. In de 28ste minuut schoot de middenvelder annex aanvaller naast uit een voorzet van Djehnairo Holder. Ben Wagener zetten Lowell 1 op 1 met de keeper na een mooie diepte bal. Helaas belande deze doelpoging naast het doel.

Na de wissel van Jorne Persoon zakte gelegenheidsaanvaller Don Peters 2 linies terug naar rechts back. Een positie met toekomst. In de 34e minuut gaf diezelfde Don Peters een voorzet op spits Bart van der Ende die de bal net iets te zacht en te laag naar de verre hoek in de handen van de keeper volleerde.

Supporters voornamelijk bestaande uit JO17 spelers, veerde in de 36ste minuut op. Hun teamgenoot Djehnairo Holder omspeelde met een mooie actie 2 tegenstanders. Zijn schot van net buiten de 16 meter kon niet voorkomen dat met de brilstand de rust werd in gegaan.

Na het nuttige van de limonade van leider Dick Hendriks door een rietje, tradt de ploeg van Jasper Steringa de tweede helft aan met dezelfde intentie. In de 51ste minuut was het de hoog spelende rechts back Don Peters die op aanleggen van Nick van der Kraan met een stuiter schot van buiten de 16 meter de 1-0 op het scorebord zetten. Diezelfde Don Peters bereikte middels een ingooi Lowell Dijkhuizen en de bal klaar legde voor de links back Luca van Zanten die het van afstand probeerde. Helaas belanden zijn poging naast het doel. Na goed collectief druk zetten dichtbij het doel van VV Vitesse Delft in de 55ste minuut, kreeg aanvoerder Nick van der Kraan een kans welke hij niet onbenut liet. Hiermee stond het 2-0 voor de oranje hemden en bleek een startsein voor een mindere periode van de Honselersdijkers.

S.V. Honselersdijk liet te veel ruimte tussen de linies door van achteruit niet meer aan te sluiten. Dit in combinatie met slordig balverlies zorgde voor geloof bij de Delftenarenom er nog een wedstrijd van te maken.

In deze sterke fase van VV Vitesse Delft maakte zij een prachtige aansluitingstreffer in de 55ste minuut. Een onhoudbaar schot in de rechter kruising liet keeper Lance van der Kooij kanslooos.

Een nuttige pot waarin S.V. Honselersdijk O23 heeft laten zien goed te kunnen voetballen en de jeugd de toekomst heeft.

Lance van der Kooij, Brent Gardien, Jorne Persoon (-18 Djehnairo Kolder, -70 Romeo Kolmüs), Matt van Os, Nick Duijvestijn (-26 Luca van Zanten), Daan van Elswijk, Ben Wagener, Nick van der Kraan (A), Don Peters, Bart van der Ende, Lowell Dijkhuizen

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto: Erwin van der Mark
Video: Jan van Marrewijk (Doelpunt Nick van der Kraan)