Bekerpoule JO19 en JO17 afgelopen
vrijdag 14 oktober 2022

De jeugdelftallen in de JO19 en JO17 secties speelde afgelopen zaterdag hun laatste wedstrijd in de bekerpoule. Het doel van de jeugdopleiding van S.V. Honselersdijk is het opleiden van spelers voor uiteindelijk het 1ste elftal. Hierbij zijn één speelwijze, werkwijze en resultaat belangrijk. Bij S.V. Honselersdijk willen wij graag resultaten behalen, maar wel alleen met de honselse speel- en werkwijze. Bovendien bestaat resultaat uit meerdere onderdelen. Waaronder het ontwikkelen van spelers en spelplezier voor spelers, trainers en supporters. Uiteraard is prestatie ook onderdeel hiervan, maar ondergeschikt. Met als reden dat wij als S.V. Honselersdijk ervan overtuigd zijn dat met onze speel- en werkwijze de beste resultaten worden behaald. Tenslotte zijn hiermee de grootste clubsucces behaald. Maar ook als het niveau te hoog gegrepen blijkt, blijven wij standvastig in het hanteren van onze speel- en werkwijze.

JO19
Net zoals bij de senioren selectie werkt de JO19 met één selectie voor 2 elftallen. Dit betekent gezamenlijk trainen, zodat elke speler elke week weer de kans krijgt om zichzelf tijdens trainingen in the picture te spelen. Daarnaast zorgt dit ervoor dat het gemiddelde niveau in de spelersgroep omhoog gaat doordat spelers zich aan elkaar kunnen optrekken.

De JO19-1 en JO19-2 begonnen de bekerpoule in respectievelijk de Hoofdklasse en 3de klasse. Waar de JO19-2 met goed en leuk voetbal een rol van betekenis heeft kunnen spelen met een knappe 2de plek in de eindklassering, gold dit helaas niet voor de JO19-1. Met een gedeelde laatste plaats bleken de ploegen in deze Hoofdklasse een maatje te groot. De 3 punten werden behaald in de eerste wedstrijd door een 3-1 overwinning op Wippolder. In de laatste wedstrijd tegen Excelsior Maassluis bood de eerste helft positieve aanknopingspunten om op verder te bouwen.

Deze eerste maanden van het seizoen 2022-2023 stonden helaas ook in het teken van het wekelijks beschikken over (te) weinig inzetbare spelers. Vakanties, blessures in combinatie met een smalle selectie zorgde menig keer voor hoofdpijn. Hierdoor moesten wedstrijden verplaats worden en werd er al in een vroeg stadium een beroep gedaan op JO17 spelers. Het is elke week weer puzzelen voor de trainers.

Gelukkig mochten we tussentijds twee nieuwe spelers verwelkomen waaronder voormalig jeugdlid Annouar El Massoudi, die in het seizoen de overstap van Westlandia JO18 maakte naar zijn oude club S.V. Honselersdijk. Volgende seizoen hopen wij nog een paar voormalig jeugdspelers die nu actief zijn bij de groen witte, weer terug te zien in het oranje shirt. We houden jullie in de gaten!

JO17
Ook de JO17 werkt met één selectie en traint gezamenlijk. De JO17-2 heeft net als de JO19-2 een knappe 2de plaats weten te bemachtigen in de 4de klasse. De eindstand doet vermoedden dat de bovenste 3 ploegen redelijk gewaagd waren aan elkaar.

De JO17-1 begon de bekerpoule met een grootse overwinning van 1-13 op vv Naaldwijk. Voor de JO17-1 was er reden tot een feestje na bovenaan geëindigd te zijn in de 1ste klasse. Op een onnodig gelijkspel tegen VV Maasdijk na wisten de mannen van hoofdtrainers Mitchell en Lars alle wedstrijden te winnen. Opvallend zijn de uitslagen van de laatste 2 wedstrijden tegen VV Naaldwijk en VV Quintus waarvan respectievelijk met 4-7 en 6-2 werd gewonnen. Veel doelpunten voor maar ook veel tegen. Resumé een mooie prestatie en de felicitaties gaan uit naar de spelers, trainers en staf.

Tekst: Marcel Bruggeling

Sosef & v/d Knaap