S.V. Honselersdijk wint oefenduel tegen FC 's-Gravenzande
woensdag 14 september 2022

Dinsdagavond werd er thuis geoefend tegen FC ’s-Gravenzande. In een leuk aantrekkelijk duel won S.V. Honselersdijk in een doelpuntrijke wedstrijd met 4-3.

Het begin van de wedstrijd had FC ’s-Gravenzande de overhand. Hoewel de kansen er waren voor de openingstreffer was het toch S.V. Honselersdijk die op voorsprong kwam. In de 17e minuut was het Tom van Veen die van afstand de 1-0 wist te scoren. Gelijk hierna een fel offensief van FC 's-Gravenzande wat resulteerde in de gelijkmaker 1-1. Even later lag ook de volgende treffer van FC 's-Gravenzande er in, 1-2. Tien minuten later lag ook de 1-3 erin. In de 40e minuut kon S.V. Honselersdijk via een mooie aanval wat terug doen. Het was een actie van Tom van Veen die de bal breed legde op Brian Valstar. Een knappe uithaal in de kruising betekende de 2-3. In de 43e een schrikmoment toen Tom van Veen het veld moest verlaten van wege een hamstring blessure.

De tweede helft zag je een wat agressiever S.V. Honselersdijk die de tegenstander goed onder druk zette. In de 48e minuut scoorde Brian Valstar na een mooie actie de gelijkmaker, 3-3. Een aantal kansen voor de thuisploeg volgde en in de 66e minuut was dan de voorsprong. Joey Valstar scoorde na een mooie aanval de 4-3. FC ’s-Gravenzande kreeg ook nog kansen, maar het vizier stond niet scherp bij de Gravenzanders. Aan het einde van de wedstrijd kwam S.V. Honselersdijk goed weg na een schot op de paal en de rebound werd knap door keeper Quinten van der Helm uit het doel gewerkt.

Zaterdag volgt de bekerwedstrijd tegen CION om 14:30 uur.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien (-45 Nigel Hendrix), Max van der Kraan, Michel van Giesen, Rik van Schie, Nick van der Kraan, Youri Riepe (-45 Joey Valstar), Vince van Hagen, Brian Valstar, Tom van Veen (A, -43 Lars Ammerlaan), Ben Wagener

Verslag: Jan de Brabander

Prins Group