HVC’10 wint het 7e DCVH toernooi
maandag 29 augustus 2022

Gezien de stand na de 1e dag van het DCVH Toernooi, hadden S.V. Honselersdijk en MVV’27 de beste papieren om het toernooi op hun naam te zetten. Maar zaterdagmiddag lieten beide ploegen veel punten liggen en ging onverwachts HVC’10 met de beker er vandoor, door overwinningen van het standaard- en het 2e team.

Voorafgaand aan de wedstrijden van S.V. Honselersdijk werd er door de spelersgroep steun betuigd aan de familie van eerste keeper Quinten van der Helm. Zowel het tweede als eerste elftal liet door middel van speciaal bedrukte shirts weten Quinten en zijn familie te steunen in de moeilijke periode die de familie doormaakt. Door de trieste familieomstandigheden liet Quinten de wedstrijd aan zich voorbij gaan, Lance Kooij nam zijn plek onder de lat in tegen HVC'10.

De wedstrijd begon goed bij de Dijkenaars. Uit de eerste de beste aanval was het Tom van Veen die makkelijk om zijn tegenstander heen ging en bij de achterlijn de bal voor gaf op de geheel vrijstaande Brian Valstar. Simpel knalde Brian van dichtbij de bal achter Khalid el Menkouzi,1-0. Maar nauwelijks een paar minuten later was het al weer gelijk door Jorno Reurink,1-1. Hierna leek het kruit bij beide ploegen al weer verschoten te zijn. De ploegen hielden elkaar aardig in evenwicht zonder echt gevaarlijk te worden. Toch kwam de thuisploeg in de 40e minuut makkelijk op voorsprong. Door balverlies in de hoekse verdediging kon Tom van Veen alleen op doelman Khalid el Menkouzi af gaan. Na de bal eerst via de binnenkant van de paal geraakt te hebben, was het in tweede instantie wel raak, 2-1. Vlak voor de rust leek de marge nog groter te worden. Brian Valstar was op links te snel voor zijn directe tegenstander. Zijn voorzet bereikte Lars Ammerlaan, maar zijn kopbal werd ternauwernood gered door de Hoekse keeper.
De 2e helft waren de eerste kansen voor de Dijkenaars, maar hierna zakte het spel weer weg. De slag op het middenveld werd verloren. De hoekse middenvelders combineerden naar harte lust zonder echt fysiek aangepakt te worden. De verdediging van S.V. Honselersdijk werd daardoor danig onder druk gezet. In de 55e minuut was dan ook de terechte gelijkmaker. Uit een uitgespeelde aanval was het Kirill Slutskyy die listig de bal lobde op de uitgelopen keeper Lance Kooij, 2-2. Niet veel later weer een aanval waar een luchtje buitenspel aan vooraf ging. Scheidsrechter Stanley van Lith negeerde het vlagsignaal van de assistent scheidsrechter wegens vermeend buitenspel en keurde de treffer goed,2-3. In de 69e minuut weer een cruciaal moment. Het was Lars Ammerlaan die zich wist te ontdoen van een paar verdedigers en alleen op doelman Khalid el Menkouzi afging. Hij omspeelde de doelman, maar werd bij zijn actie geraakt door de misgrijpende keeper en zodoende uit balans raakte en bijna neer ging in het strafschopgebied. Hij was hierdoor niet meer in staat om de bal in het lege doel te schieten. Je zou zeggen een penalty, maar scheidsrechter van Lith wuifde dit weg. Een alles of niets poging van S.V. Honselersdijk om wat aan de achterstand te doen leverde niets meer op. Daarentegen kreeg HVC’10 meer ruimte en scoorde nog 2x zodat de wedstrijd teleurstellend met 5-2 verloren ging.

De prijsuitreiking werd gedaan door mede organisator van De Club Van Honsel toernooi, Jan ter Laak.
Ook de scheidsrechters en de deelnemende ploegen werden bedankt voor hun deelname aan dit weer geslaagde toernooi.

1e prijs HVC’10
2e prijs MVV’27
3e prijs vv Naaldwijk
4e prijs S.V. Honselersdijk