Voorbeschouwing: halve finale voor Hoofdklasse in Doorwerth
vrijdag 17 juni 2022

Komende zomer annuleert Schiphol een groot aantal vluchten met internationale bestemmingen. Een kleine tip voor de gedupeerden: zorg dat je snel fan wordt van S.V. Honselersdijk, dan kom je op nog veel leukere plaatsen. De nacompetitie voor promotie naar de Hoofdklasse heeft namelijk een aardig reisschema voor ons in petto. In de eerste ronde mocht het elftal van trainer André Lourens afreizen naar Groningen, terwijl het morgen de halve finale speelt in Doorwerth, nabij Arnhem en Nijmegen.

Na de 2-3 overwinning op VV Pelikaan S, mede mogelijk gemaakt door hattrickheld Lars Ammerlaan, heeft de Honselse formatie een nieuwe stip aan de horizon gezet. Ondanks dat het behalen van de halve finale voor promotie naar de Hoofdklasse al clubgeschiedenis is, blijft het elftal gretig om ook een finaleplaats uit het vuur te slepen in Doorwerth. Het zal een spannende strijd worden, maar morgen rond de klok van 5 uur weten we of het resultaat van deze knock-out wedstrijd ook echt door werd.

Om 15:00 uur zal er morgen met een fitte wedstrijdselectie afgetrapt worden op één van de twee velden die het sportpark van DUNO Doorwerth telt. Dat aantal is al een stijging ten opzichte van vorige week, aangezien de gastheren toen slechts beschikking hadden over één wedstrijdveld. Aangenaam bij de hoge temperaturen van dit weekend is dat er ditmaal op 'echt' gras gespeeld kan worden, waardoor de hitte enigszins beperkt zal blijven voor de oranjehemden en gasteer DUNO D.

De tegenstander van morgen kwam dit seizoen uit in de Hoofdklasse A, met onder meer FC 's-Gravenzande als competitiegenoot. Ondanks de 35 behaalde punten uit 30 wedstrijden werd DUNO D belast met een plek in de nacompetitie tegen degradatie uit de Hoofdklasse. In deze nacompetitie wist het de eerste ronde relatief makkelijk te overleven tegen Blauw Wit'34, getuige de eclatante 6-2 overwinning op het eigen sportpark De Waayenberg.

Opvallend bij de tegenstander van morgenmiddag is dat er een aardige dosis internationale ervaring binnen het team aanwezig is. De hoofdtrainer van DUNO D, Anoush Dastgir, is namelijk tevens de bondscoach van Afghanistan, dat eerder deze week nog een interland speelde tegen Cambodja. Daarnaast is speler Faysal Shayesteh speler van dit nationale elftal, waardoor het tot op heden nog onzeker is of hij onderdeel zal uitmaken van de wedstrijdselectie tegen de Honselersdijkers.

Net als vorige week treedt ons eerste elftal aan tegen een relatief onbekende tegenstander, in een verre uitwedstrijd. Het mooie aan dit hele verhaal van de nacompetitie is dat iedere uitwedstrijd voor ons een thuiswedstrijd is. Ongeacht het aantal reiskilometers, worden de oranje helden nagereisd door een hele grote groep supporters. Zo ook morgen weer, gezien de volle supportersbus die de oversteek naar Doorwerth zal maken. Ditmaal is het relatief gezien minder ver reizen, wat het voor de overige supporters gemakkelijker maakt om ook per auto de halve finale van de nacompetitie te bezoeken.

Een prachtig fenomeen, deze steun uit de Honselse kringen. Het laat zien dat S.V. Honselersdijk een warme en gezellige club is, met een hoop mensen waarbij het hart oranje gekleurd is. Samen gaan we er morgen wederom een mooie dag van maken, met hopelijk ook een positief eindresultaat bij de halve finale van de nacompetitie. Namens de club wensen we onze spelers, begeleiding en overige staf heel veel succes toe in Doorwerth.

Tot morgen, tot in de halve finale van de nacompetitie!

Condubouw