Laatste wedstrijd in selectie voor Marcel Bruggeling & Marcel Duijvestijn
dinsdag 7 juni 2022

Afgelopen zaterdag werd op Sportpark de Strijphorst de laatste officiƫle wedstrijd van het tweede elftal voor dit seizoen gespeeld. Hierin nam het elftal van trainer Jasper Steringa het op tegen Voorschoten'97, met een 3-3 gelijkspel als resultaat. Naast een goede afsluiting van het seizoen stond de wedstrijd ook in het teken van het afscheid van twee 'oudgedienden' van de selectie.

Na een jarenlange bijdrage aan de selectie zwaaiden afgelopen zaterdag Marcel Bruggeling en Marcel Duijvestijn samen af in de thuiswedstrijd tegen Voorschoten'97. Kort voor tijd werd hen een gezamenlijke publiekswissel gegund, waarbij de twee Marcels een applaus ontvingen van de voltallig aanwezige selectie van S.V. Honselersdijk. Een meer dan verdiend applaus voor de bijdrage die het tweetal in de afgelopen jaren heeft geleverd aan ons eerste en tweede elftal.

Beide heren behoorden lange tijd bij het eerste elftal dat uiteindelijk promotie naar zowel de tweede als eerste klasse wist te bewerkstelligen. Marcel Bruggeling, ook wel bekend als 'The Bridge', was zelfs jarenlang aanvoerder en boegbeeld van ons eerste elftal. Middenvelder Marcel Duijvestijn stond onder meer bekend om zijn altijd kritische blik op de leiders van de selectie, nog een speciaal dankwoord voor 'Duif' voor het scherp houden van leiders als Jaco de Wijs, Dick Hendriks en Perry Ruinard.

Uiteraard ontvingen allebei de Marcels een mooie bos bloemen uit handen van voorzitter Erwin van der Mark, maar ook via deze weg willen we Marcel & Marcel nogmaals bedanken namens de club. Jullie behoorden tot het meubilair van onze selectie, nu is het tijd voor extra aandacht voor het thuisfront en de kinderen.

Hartelijk bedankt voor jullie inzet en hopelijk sluiten we het seizoen nog af met een mooi toetje, om te beginnen komende zaterdag in Groningen!

Foto's: Koos Ophorst

Sosef & v/d Knaap