Jeugdspelers bijgeschoold tijdens geslaagde Sparta Voetbalclinic
dinsdag 31 mei 2022

De afgelopen jaren stond de evenementencommissie meerdere keren in de startblokken om een activiteit te organiseren, helaas gooide Corona herhaaldelijk roet in het eten.
Deze keer gelukkig niet, Sparta Rotterdam kwam vrijdag 20 mei een clinic geven.
Vanaf 17.30 uur werden maar liefst 80 jeugdspelers van de JO8 t/m JO15 op ons sportpark met gezellig muziek (dank Richard Guttenberg!) en feestelijke versieringen (mooi gedaan evenementencommissie!) ontvangen.

Eerst werden de kinderen blij gemaakt met drinken en overheerlijke poffertjes van ‘De Bolle Poffer’.
Dit werd gesponsord door ‘De Oranjeclub van 100’ (dit zijn vriendelijke, betrokken mensen zonder bedrijf die jaarlijks €100,- aan de club betalen om leuke materialen aan te schaffen of om een extra activiteit te organiseren. Boven in de hal van het clubgebouw vindt u het bord met de leden van ‘De Oranjeclub van 100’).

Na het eten gingen de kinderen naar het veld, waar Steyn de Bruijn, Youri Riepe en Tom van Veen op hen stonden te wachten.
De heren deden verschillende trucjes voor, waarna de kinderen het zelf ook mochten proberen.
Met veel enthousiasme werden de trucjes nagedaan. Het werd duidelijk dat Steyn, Youri en Tom zich geen zorgen hoeven te maken, er is genoeg talent om hen later op te volgen.

Om 19.00 uur was het aan de trainers en trainsters van Sparta Rotterdam om de kinderen te vermaken. Gijs Kouwenhoven en Emil van Niekerk zorgden voor de afstemming met Sparta en alle randvoorwaarden (top gedaan mannen!). Ze deelden de groepen in, de kinderen gingen samen met een begeleider van S.V. Honselersdijk (waarvoor dank!) de verschillende onderdelen af, zoals techniek, balvaardigheid, snelheid etc. Sparta Rotterdam gaf de kinderen instructies en tips.
Mooi om te zien hoeveel plezier de kinderen in de clinic hadden en ze zelf ook merkten dat het door het oefenen steeds een beetje gemakkelijker ging.
Deze clinic werd volledig gesponsord door Blue10, het bedrijf van Marcel Duijvestijn die in de selectie van S.V. Honselersdijk speelt. Ontzettend leuk, veel dank Marcel van Blue10!

Na afloop konden de kinderen nog op de foto met de trainers en trainsters van Sparta Rotterdam. Of met die mooie auto die aan het begin van het sportpark stond te shinen.

Complimenten aan de evenementencommissie voor deze leuke activiteit! Super dat jullie op deze manier zoveel kinderen blij hebben gemaakt, op naar het volgende evenement! Succes met de voorbereidingen!

Zoomin'