Nacompetitie voor het eerste elftal niet meer in eigen hand, tweede elftal uitgespeeld
dinsdag 31 mei 2022

Wie aan het begin van het seizoen gedacht had dat S.V. Honselersdijk 1 en 2 twee wedstrijden voor het einde van de competitie mee zou strijden om een plek in de promotie nacompetitie zou voor gek zijn verklaard. Beide elftallen begonnen de competitie in de 1e Klasse en Reserve 1e Klasse met veel puntverlies. Zaterdag haakten beide elftallen dan toch af voor deelname aan het toetje en verlenging van het seizoen. In theorie kan het 1e elftal de nacompetitie nog halen wanneer BOL thuis van Monnickendam verliest en onze trots (5e in 1A) van Voorschoten’97 (3e in 1A en al zeker van promotienacompetitie) wint. Niets is onmogelijk.

S.V. Honselersdijk 1 speelde zaterdag de laatste (verre) uitwedstrijd van de competitie in en tegen Monnickendam. Een supportersclub van 15 man was de ploeg een dag eerder al vooruit gereisd, ging stappen op De Dijk in Volendam en verbleef in Hotel Spaander. Ze waren al op het sportpark van Monnickendam toen de spelersbus arriveerde en werden door de Kwibus opgehaald, toen de spelersbus ook weer vertrok. Een prachtig initiatief van Moek van der Meer en Ed Kooij, dat zo langzamerhand een echte traditie is geworden. Naar Spanje op trainingskamp voordat Corona uitbrak, en zelfs in de winterstop toen de spelersselectie uiteindelijk niet naar Valencia ging, waren de supporters daar wel. Ook in Zeeland enkele jaren geleden werd een supportersreisje georganiseerd. Een mooie traditie wordt in ere gehouden. Geweldig!

Monnickendam nam voor rust een voorsprong, waarna Tom van Veen 1-1 scoorde. Na rust werd niet meer gescoord. Trainer André Lourens was niet rouwig om de misschien wel gemiste kans op het bereiken van de promotie nacompetitie. “Vanaf de 1e minuut zijn we vol voor de winst gegaan met alle risico’s die hierbij horen. Een gelijkspel voelt niet als winst maar niemand valt iets te verwijten. Alles hebben we gegeven en wie weet valt het kwartje de laatste wedstrijd van een mooi seizoen nog onze kant op. Wij gaan in ieder geval nog één keer alles geven.”

Eerder op de dag verloor S.V. Honselersdijk 2 met 5-1 bij Westlandia 2. Het eerste kwart van de wedstrijd was ‘het andere Oranje’ beter aan de bal, maar in een mum van tijd scoorde Westlandia 3x. Na rust scoorde Westlandia ondanks goede voornemens van ons 2e elftal meteen 2x. De eretreffer, als je daar op dat moment nog van kon spreken, werd gescoord door Nigel Hendriks. Trainer Jasper Steringa was na afloop realistisch. “We hebben terecht verloren van een tegenstander met meer individuele kwaliteiten, die beter omging met de kansen en volwassenen de wedstrijd heeft uitgespeeld. Het is logisch dat DSO, SC Monster, Westlandia en Voorschoten’97 boven ons zijn geëindigd. Het was een leerzaam seizoen, waarin we als groep een prima ontwikkeling hebben laten zien, en wat uiteindelijk zal resulteren in een mooie plek op de eindranglijst. Tegen kampioen Voorschoten’97 2 sluiten we het seizoen zaterdag in Honselersdijk af.”

Verslag & foto's: Alexander Wagener

Zoomin'