Comeback voorkomt nederlaag voor S.V. Honselersdijk
maandag 23 mei 2022

Afgelopen zaterdag keek het eerste elftal halverwege de thuiswedstrijd tegen Valken'68 tegen een 1-2 achterstand aan. In de tweede helft werd de achterstand gerepareerd, maar het elftal van trainer André Lourens kon niet voorkomen dat er averij werd opgelopen in de jacht op de derde periode.

De wedstrijd begon van Honselse zijde in een te traag tempo, wat de bezoekers uit Valkenburg de gelegenheid gaf om zichzelf in de wedstrijd te spelen. Na een slippertje van keeper Quinten van der Helm leverde het offensief van Valken'68 ook het eerste doelpunt van de wedstrijd op: 0-1. Helaas waren de oranjehemden (nog) niet in staat om meer tegenstand te bieden, waardoor het voor de bezoekers ook eenvoudig was om niet veel later de voorsprong te verdubbelen naar een 0-2 marge.

Vlak voor rust kreeg het eerste elftal van S.V. Honselersdijk dan toch nog een onverwachte boost, waar het eigenlijk gezien het spelbeeld geen recht op had. Het was Luke Groenenboom die met zijn individuele klasse de verdediging van Valken'68 het nakijken gaf en Tom van Veen in staat stelde om de aansluitingstreffer te maken: 1-2. Een treffer die meer perspectief gaf aan de Honselse formatie om in de tweede helft alsnog voor de overwinning te gaan.

Kennelijk was in de rust van de wedstrijd het kwartje gevallen bij de oranjehemden, want direct na de start van de tweede helft werd er een waar offensief gestart. Het leidde in de 47e minuut direct voor de gelijkmaker, die op naam kwam van Lars Ammerlaan. Na een loopactie in de diepte was Lars eerder bij de bal dan de Valkenburgse keeper. De bal stuiterde eerst nog op de lat, maar Lars schatte de situatie goed in en kon de bal alsnog gemakkelijk binnenkoppen.
Na de gelijkmaker kwamen er nog meer grote kansen voor S.V. Honselersdijk. De grootste kansen kwamen op naam van Nick van der Kraan en de ingevallen Kevin Bogaards. Beiden kregen één op één de mogelijkheid om drie belangrijke punten binnen te slepen, maar zowel Nick als Kevin wist helaas het doel helaas niet te vinden.

Gezien het spelbeeld over de gehele wedstrijd was het 2-2 gelijkspel een eerlijke puntenverdeling op Sportpark de Strijphorst. Uiteraard hadden de Honselse supporters gehoopt op meer in de jacht op de derde periode, maar in de strijd om de periodetitel staat S.V. Honselersdijk gelukkig nog wel bovenaan op basis van het doelsaldo.

Er is nog genoeg om voor te spelen in de komende weken, ook voor het tweede elftal dat eerder op de dag wel wist te winnen van Valken'68. Het was Nigel Hendriks die de enige treffer van de wedstrijd maakte, waardoor het elftal van Jasper Steringa het behalen van de derde periode nog steeds in eigen hand heeft. Komende zaterdag gaat het tweede elftal op bezoek bij Westlandia, terwijl het eerste elftal samen met de supporters richting Monnickendam afreist voor hopelijk drie nieuwe punten.

Tot komende zaterdag!

Opstelling: Quinten van der Helm, Brent Gardien, Joey Valstar, Max van der Kraan, Rik van Schie, Lars Ammerlaan, Youri Riepe (-84, Nigel Hendriks), Nick van der Kraan, Steyn de Bruijn (-78, Brian Valstar), Tom van Veen, Luke Groenenboom (-69, Kevin Bogaards)

Foto's: Koos Ophorst

Zoomin'