S.V. Honselersdijk 2 jaagt op periodetitel
dinsdag 24 mei 2022

Met mooi voetbal verloor ons 2de elftal vorige week helaas haar wedstrijd en is hierdoor terug te vinden op de 5de plek in de reserve 1ste klasse A. In de wedstrijdbespreking spiegelde trainer Jasper Steringa het elftal voor, dat er nog zeker iets is om voor te spelen. Zowel de vervallen periodetitel van de kampioen als de 3de periodetitel zullen verdeeld worden aan de hoogst geplaatste periodetitelloze ploegen op de uiteindelijke ranglijst. Dit zou betekenen dat bij een eindklassering op de 4de plaats, welke nu met 2 punten voorsprong bezet wordt door de tegenstander van volgende week RKVV Westlandia, men zich kan opmaken voor nacompetitie naar de reserve Hoofdklasse.

Tijdens de warming up moest Stef van der Vlis helaas te kennen geven dat de tijdens de marathon opgelopen knieblessure ten koste ging van zijn inzetbaarheid als wissel. Hierdoor beschikte trainer Jasper Steringa over 3 verse wissels, welke elk moment van de wedstrijd ingebracht konden worden om de ploeg sterker te maken. Een geruststellende gedachte aangezien de uitwedstrijd leerde dat Valken’68 een stugge ploeg is waar het lastig tegen voetballen en van te winnen is. Desondanks werd er toen met 0-1 gewonnen met een pracht doelpunt door Nick van der Kraan uit een directe vrijetrap.

De wedstrijd werd aangevangen met dezelfde speelwijze en -intentie als vorige week. Het compact spelende Valken’68 dwong S.V. Honselersdijk om de ruimte aan de flanken te benutten onder andere via vleugelaanvaller Brian Valstar. Hiervandaan werd het meerdere keren gevaarlijk vanuit voorzetten en corners. De keeper van Valken’68, die door zijn eigen team werd verkozen tot man of the match, wist zijn doel in de 1ste helft schoon te houden. Aan de ander kant was één redding van doelman Barry Botman nodig vanuit een klungelig weggegeven corner.

De tweede helft begon met een zelfde spelbeeld. Om de wedstrijd te winnen luidde het devies: “blijven voetballen en geduld bewaren”. Doordat Bart van der Ende geblesseerd in de kleedkamer achterbleef vervangen door centrale verdediger Jorne Persoon, werd Nigel Hendriks in de spits gepositioneerd. Het aanvallende spel van de oranjehemden zorgde voor meerdere gevaarlijke aanvallen en corners. Een doelpunt hing in de lucht en kon niet uitblijven. Uiteindelijk was het stand-in spits Nigel Hendriks die bij de 2de paal een hoekschop inkopte en de 1-0 op het scorebord zetten. De zeer aanwezige Valken’68 trainer Alan Campfens die zijn ploeg in woord en gebaar bijstond, besloot in de 2de helft het over een ander boeg te gooien. Met offensieve wissels werd er geprobeerd om er alsnog een gelijkspel uit te halen. Echter de ingevallen Jorne Persoon trok zijn sterke seizoen, waarin hij zich erg goed ontwikkeld heeft, door en frustreerde menig keer de aanvallende intenties van de ploeg uit Valkenburg. S.V. Honselersdijk koos voor zekerheid door het spelen met twee 6’en. Nigel Hendriks werd naast Marcel Duijvestijn op het middenveld gepositioneerd. Met het offensief van Valken’68 ontstond er ruimte achter de laatste linie, waar met lange ballen geprobeerd werd van te profiteren. Uiteindelijk had dit geen invloed op de einduitslag en eindigde de wedstrijd in een 1-0 winst.

De in 3 linies gespeelde Nigel Hendriks werd door zijn eigen team bekroond als terechte matchwinnaar. Volgende week de spannende wedstrijd tegen RKVV Westlandia 2 met de 4de plek als inzet. Zaak voor trainer Jasper Steringa om zijn mannen hiervoor zo goed mogelijk voor te bereiden. Hopelijk is de voorgenomen éénmalige training op dinsdagavond hiervoor voldoende.

Opstelling: Barry Botman, Rick Grootscholten, Nigel Hendriks, Marcel Bruggeling, Nick Duijvestijn (Rob van Veen), Marcel Duijvestijn (A), Ben Wagener, Max Onings (Stijn Hofland), Joey van Marrewijk, Brian Valstar, Bart van der Ende (Jorne Persoon)

Verslag: Marcel Bruggeling
Foto: Website S.V. Honselersdijk, ter illustratie