Handhaving en koppositie in 3e periode na winst bij ZOB
dinsdag 17 mei 2022

Het eerste elftal heeft zaterdag een prestatie van formaat geleverd. Door de 1-3 winst op bezoek bij ZOB speelde het elftal van trainer André Lourens zich niet alleen veilig, ook staan de oranjehemden nu aan kop in de 3e periode. Dit betekent dat het eerste elftal een ticket voor de nacompetitie met nog 3 wedstrijden te spelen geheel in eigen handen heeft.

In de brandende zon beleefde de Honselse formatie een droomstart. In de Zuidoostbeemster wist Nick van der Kraan na nog geen 3 minuten spelen al een 0-1 voorsprong te creëren uit een vrije trap van Joey Valstar. Nadat binnen het half uur ook Lars Ammerlaan uit een corner het net wist te vinden, zaten de oranjehemden op rozen. Met een 0-2 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht om bij te komen van de warme omstandigheden op het kunstgras van ZOB.

Na de rust drong ZOB steeds meer aan, wat uiteindelijk ook resulteerde in de aansluitingstreffer: 1-2. Mede door uitstekend keeperswerk van Quinten van der Helm mocht het slotoffensief van ZOB niet meer baten. Sterker nog, in de laatste minuut was het Tom van Veen die uit een counter de wedstrijd in het slot gooide. Een hele knappe 1-3 overwinning, waardoor het eerste elftal zich definitief veilig speelde in de eerste klasse. Gezien de start van dit seizoen is dit een prestatie van formaat, met maar liefst 3 resterende wedstrijden op het programma.

Komende zaterdag ontvangt het vlaggenschip op Sportpark de Strijphorst het eerste elftal van Valken'68. Tegen de Valkenburgers kan er vrijuit gevoetbald worden op jacht naar de periodetitel. Momenteel staat S.V. Honselersdijk eerste in de derde periode, met een voorsprong van 2 punten op VELO.

We zien jullie graag zaterdag terug op hopelijk een zonnig Sportpark de Strijphorst, tot zaterdag!

Condubouw