S.V. Honselersdijk en Die Haghe in evenwicht: 0-0
maandag 9 mei 2022

S.V. Honselersdijk moest genoegen nemen met een punt na het bezoek van Die Haghe. Op de Strijphorst voltrok zich een bloedeloze wedstrijd waar de belangen groot waren in de strijd tegen degradatie. Grote kansen bleven uit, waardoor de wedstrijd eindigde zoals hij begon.

De eerste helft viel er weinig te genieten op de Strijphorst. Beide ploegen leverden veel strijd, het veldspel liet echter te wensen over en uitgespeelde kansen werden er door zowel S.V. Honselersdijk als Die Haghe nauwelijks gecreëerd. Beide ploegen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. Vooral Die Haghe liet zich bij balbezit geheel terugzakken om niet snel tegen een achterstand aan te lopen. S.V. Honselersdijk moest het spel dus maken, maar tegen het sterk verdedigende Die Haghe was het moeilijk om bij keeper Bas Drost in de buurt te komen. In de 17e minuut enige opwinding toen bij een hoge bal Jesse Baker de mist in ging en Steyn de Bruijn zowaar een schietkans kreeg. Echter zijn schot was recht op keeper Bas Drost. Even later was Die Haghe dichtbij een treffer. Youri Riepe kon een voorzet voorkomen door Roy van der Ven af te stoppen, maar moest wel corner weggeven. Uit de korte corner was het Noah Quitin Abid die de bal hard op het doel schoot, maar in het overvolle strafschopgebied wist Youri Riepe de bal op de doellijn weg te werken. Zo ontstonden over en weer kleine kansen, maar echt gevaarlijk werd het niet voor beide doelen.

De 2e helft begon in de eerste minuten verrassend met mogelijkheden voor Die Haghe en de thuisploeg. In de 47e minuut was het een goedlopende aanval van Die Haghe waar uiteindelijk Jelle Halsema gevaarlijk voor het doel van Quinten van der Helm verscheen. Maar door uitstekend verdedigend werk van Michel van Giesen werd de kans ontnomen. In de tegenaanval was het Tom van Veen die los kwam van zijn verdedigers en keeper Bas Drost op zijn weg vond. Drost wist de bal maar half te keren waardoor de bal op de achterlijn nog opgepikt kon worden door Tom. Tom probeerde de bal nog terug te leggen op een van zijn medespelers, maar dat mislukte. Dit was in feite de enige opleving in de 2e helft. Voor de rest gebeurde er een hele tijd niets meer. De laatste 10 minuten probeerde S.V. Honselersdijk de druk nog even op te voeren. In de 83e minuut was het attent verdedigen van Brent Gardien. Brent bediende de vrijstaande Tom van Veen die op zijn beurt diep op Steyn de Bruijn aflegde. Van grote afstand probeerde Steyn uit te halen, maar zijn schot ging naast. In de 90e minuut nog enige opwinding na een afgeslagen aanval van Die Haghe. Het was Youri Riepe die ver van achteren met een lange pass Steyn de Bruijn wist te bereiken. Alleen op doelman Bas Drost wist keeper Drost de bal maar half te keren en liet de bal los. Het is dat Steyn niet wist waar de bal zich op dat moment bevond anders had dit misschien nog een overwinning kunnen opleveren. Zo eindigde de wedstrijd in een 0-0 gelijkspel.

Dinsdagavond 10 mei om 20:00 uur speelt het team van Andre Lourens tegen AFC op sportpark ‘Goed Genoeg’ in Amsterdam.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan, Michel van Giesen (-65 Kevin Bogaards), Rik van Schie, Nick van der Kraan, Lars Ammerlaan (-59 Nigel Hendriks), Youri Riepe, Brian Valstar (-73 Luke Groenenboom), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst