S.V. Honselersdijk en SV Nootdorp delen de punten
maandag 2 mei 2022

S.V. Honselersdijk behaalde een verdienstelijk gelijkspel tegen de nummer 2 in de competitie Nootdorp. Na een 1-0 voorsprong in het begin van de 2e helft was het Nootdorp, die na een sterk eindoffensief, terecht op een 1-1 eindstand kwam. Aangezien de andere uitslagen ook ongunstig waren, blijft het onderin ontzettend spannend in de eerste klasse en is het zaak om punten te blijven pakken om niet in de problemen te komen.

S.V. Honselersdijk moest het doen zonder laatste man Michel van Giesen die afgelopen nacht vader werd van dochter Lieke. Voor aanvang van de wedstrijd werd Rik van Schie nog in het zonnetje gezet door voorzitter Erwin van der Mark vanwege zijn honderdste wedstrijd in het eerste team van S.V. Honselersdijk.

S.V. Honselersdijk begon sterk aan de wedstrijd en kreeg ook de beste kansen. De opbouw van achteruit zorgde al in de 8e minuut voor een grote kans. Tom van Veen rukte ver op in het strafschopgebied, maar zijn schot kon nog met moeite gepareerd worden door de keeper Michael de Leeuw. Bij de rebound van Luke Groenenboom kreeg keeper de Leeuw op de doellijn hulp van zijn medespeler die de bal alsnog kon wegwerken. Even later was het een knappe onderschepping van Nick van der Kraan die de bal gelijk aflegde op Tom van Veen, maar zijn schot ging rakelings langs de paal. Nootdorp nam opbouwend geen enkel risico. Gezien het hobbelige veld en de straffe zijwind werd de bal zonder te kijken naar voren geramd. Echt gevaarlijk werd de ploeg dan ook niet. In de 29e minuut was S.V. Honselersdijk dicht bij de openingstreffer. De verdediging van Nootdorp ging niet helemaal vrijuit. Door gepruts van de Nootdorpers was het Lars Ammerlaan die de bal kon oppikken en de geheel vrijstaande Steyn de Bruijn bediende. Alleen voor keeper Michael de Leeuw was zijn uithaal te zwak en ging de bal via het uitgestrekte been van keeper de Leeuw over het doel. Het laatste kwartier van de eerste helft kwam Nootdorp meer uit zijn schulp en dat resulteerde in wat kleine kansen. In de 36e minuut was Randy Stanneveld dichtbij een doelpunt, maar Rik van Schie wist op de doellijn te redden. Ook Dylan Ligeon wist even later door te breken, maar een sliding van Lars Ammerlaan voorkwam erger.

De 2e helft begon uitstekend voor de thuisploeg. In de 51e minuut glipte Tom van Veen op rechts langs een paar verdedigers. Zijn voorzet bereikte de voor het doel staande Lars Ammerlaan en met een speler in zijn rug wist hij toch met een halve draai de 1-0 te maken. Dit was schijnbaar het teken voor Nootdorp om toch wat aan de achterstand te doen. S.V. Honselersdijk liet zich gewillig zakken en kwam er eigenlijk niet meer aan te pas. De druk werd opgevoerd voor het doel van Quinten van der Helm. In de 67e minuut een misverstand in de verdediging van S.V. Honselersdijk. Joey van Maaren kon alleen af op keeper Quinten van der Helm af gaan, maar Quinten redde via zijn lichaam. Ook Randy Stanneveld kwam even later alleen richting Quinten van der Helm. Ook deze kans ging verloren voor de Nootdorpers door goed keeperswerk van Quinten. In de 76e minuut sloeg toch Nootdorp toe. Een aanval werd opgezet vanuit eigen helft door Rodney Ebing. Uiteindelijk kreeg de meegelopen Rodney de bal terug in het strafschopgebied en werd hij onderuit gehaald door Rik van Schie. Scheidsrechter Giovanni Verhoeve wees resoluut naar de stip voor een penalty. Jop Verhagen belastte zich met dit klusje en schoot hem keurig binnen, 1-1. Nootdorp bleef druk zetten op zoek naar de winnende treffer, maar gelukkig kwam het niet zo ver. Zo eindigde de uiterst sportieve wedstrijd in een 1-1 gelijke stand.

Zaterdag komt oude bekende Die Haghe op bezoek en dat belooft een spannend potje te worden op de Strijphorst.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan (geel), Joey Valstar (geel), Rik van Schie (geel), Nick van der Kraan, Lars Ammerlaan, Youri Riepe (-83 Nigel Hendriks), Luke Groenenboom (-78 Kevin Bogaards), Steyn de Bruijn (geel), Tom van Veen (A)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst