Puntendeling in de Westlandse derby van de eerste klasse
maandag 25 april 2022

Voorafgaand aan de Westlandse derby tussen VELO en S.V. Honselersdijk werd al aangekondigd dat deze wedstrijd garant staat voor spektakel. Hoewel het aantal doelpunten ditmaal niet spectaculair was, waren er over en weer wel degelijk grote kansen om de overwinning over de streep te trekken. Na afloop moesten beide clubs concluderen dat gezien de verhoudingen op het veld, de puntendeling het meest eerlijke resultaat was.

In de eerste helft was het VELO dat beter uit de startblokken kwam dan de bezoekers uit Honselersdijk. Onder zonnige omstandigheden leverde het vurige openingsoffensief dan ook de verdiende 1-0 voorsprong op voor de thuisploeg. Hiermee leek S.V. Honselersdijk wakker geschud, waarna de oranjehemden beter in de wedstrijd kwamen. In de 18e minuut leverde dit de gelijkmaker op via Tom van Veen, die met een droge knal de stand weer gelijk trok.

Na de gebruikelijke onderbreking van 15 minuten legden beide partijen een nagenoeg exacte kopie van de eerste helft op tafel. Het was VELO dat beter aan de 2e helft begon, maar S.V. Honselersdijk kreeg in het laatste kwart van de wedstrijd de betere en grootste kansen op de overwinning. Het grote verschil met de eerste helft was dat beide elftallen niet meer wisten te scoren, wat resulteerde in een 1-1 gelijkspel in Wateringen.

Komende zaterdag ontvangt S.V. Honselersdijk op het eigen Sportpark de Strijphorst de bezoekers uit Nootdorp. Tegen de nummer 2 van de competitie moet blijken of S.V. Honselersdijk kan aanhaken bij de clubs bovenin de middenmoot, of dat het nog achterom moet kijken voor de strijd om handhaving in de eerste klasse.

Tot komende zaterdag op ons eigen Sportpark de Strijphorst!

Opstelling: Quinten van der Helm, Brent Gardien, Michel van Giesen, Max van der Kraan (58- Lars Ammerlaan), Rik van Schie, Joey Valstar, Youri Riepe, Nick van der Kraan, Steyn de Bruijn, Tom van Veen, Luke Groenenboom

Foto's: Koos Ophorst

Van Dijk Brouwer Installatietechniek